
Blockchain este o tehnologie relativ nouă, dar utilizată la scară largă. Acesta îți permite să stochezi și să distribui informații digitale fără teama de breșe de date. În plus, blockchain permite tranzacții între două părți fără verificare din partea unui terț.
Deși blockchain-ul este foarte utilizat în domenii cum ar fi cel al criptomonedelor și finanțe, acesta devine din ce în ce mai popular în marketingul digital, deoarece această tehnologie poate aduce foarte multe beneficii industriei.
Ce este marketingul digital cu blockchain?
Gândește-te la blockchain ca fiind o serie de înregistrări digitale. Aceste blocuri sunt interconectate între ele și nu necesită verificarea de către terți. Blockchain este tehnologia responsabilă pentru creșterea în utilizare și succesul Bitcoin.
Această tehnologie verifică și înregistrează toate tranzacțiile într-un singur loc. Cele mai bune aspecte ale acestei tehnologii sunt creșterea transparenței și a protecției datelor.
Acest lucru a ajutat mulți marketeri să aibă acces la lead-uri precise și să ofere clienților lor o experiență mai bună. Blockchain poate face minuni pentru marketing și transparența datelor.
Deși automatizarea în marketing poate îndeplini cu ușurință majoritatea sarcinilor de marketing, gestionarea mai bună a anunțurilor schimbă modul în care marketerii folosesc reclamele pentru obținerea datelor. Blockchain poate stimula eficiența mai multor practici de marketing.
Autenticitate și transparența
În era internetului, oamenii adună în mod constant informații din diverse surse înainte de a face o alegere. Atunci când alegerea le-a fost oferită, atunci ei doresc autenticitate și detalii ale produsului.
Blockchain va ajuta afacerea să mențină transparența în operațiuni.
Acesta va înregistra și verifica toți pașii și va documenta fiecare informație pentru toată lumea. În plus, se va asigura că informațiile sunt disponibile într-o rețea deschisă. Prin urmare, consumatorii pot avea informații complete despre lanțul de aprovizionare al unui comerciant cu amănuntul sau al unui distribuitor.
Fiecare proces va fi urmărit de unde sunt fabricate produsele, până la locul în care sunt furnizate. Fiecare pas al procesului mai mare este urmărit cu blockchain. Deoarece informațiile vor fi deschise publicului, companiile vor deveni mai responsabile pentru acțiunile lor.
Protejarea drepturilor digitale ale consumatorilor
În calitate de client, fiecare companie își dorește posibilitatea de a îți obține detaliile și preferințele. De la Amazon la supermarketul din colțul străzii, toată lumea vrea detaliile tale, cum ar fi numărul de telefon sau adresa de e-mail, astfel încât să poată ajunge la tine prin intermediul anumitor aplicații și site-uri web.
În orice caz, acest lucru nu este o veste bună pentru companiile de marketing digital, deoarece nu vor mai obține nicio informație de la clienți pentru a le ajuta să îi servească mai bine. Dar, din punct de vedere al protecției clienților, acesta este un beneficiu major.
Combaterea fraudei în spațiul publicitar
Ca marketer, ești conștient de metodele comune de fraudă în publicitate. Desigur, acestea fac referire la clicuri mai rapide și mai frecvente.
Astfel, această tehnologie blockchain asigură clicuri și impresii publicitare autentice.
Clienții ar putea controla conținutul
Ca marketer, vrei să afișezi constant anunțurile tale clienților țintă. Cu toate acestea, clientul va deveni în cele din urmă un pic (dacă nu foarte mult) deranjat atunci când continuă să vadă anunțurile tale. Acesta este motivul pentru care a crescut utilizarea aplicațiilor ce blochează reclamele.
Conform consumatorilor, atunci când plătesc pentru internetul pe care îl folosesc, aceștia ar trebui să aibă control deplin asupra acestuia.
Tehnologia blockchain oferă consumatorilor puterea de a trage la răspundere companiile pentru dezvăluirea informațiilor lor de contact. Conform blockchain, în cazul în care o companie vrea ca clienții să se aboneze la newsletter-ul lor, atunci ei trebuie să trimită un e-mail, iar clienții pot răspunde cu prețul lor pentru a beneficia de acest conținut.
Metodele de plată vor fi afectate
Această tehnologie va oferi mai multă libertate afacerii în ceea ce privește metodele lor de plată. În general, toate plățile online se întâmplă printr-un gateway de plată. Gateway-ul de plată primește informații de la client și le trimite băncii care oferă aprobarea achiziției.
Există unele provocări cu gateway-urile de plată, însă sunt în curs de dezvoltare idei pentru a depăși aceste provocări.
Aplicarea tehnologiei blockchain va schimba modul de activitate al marketingului digital cu care suntem familiarizați. Blockchain oferă posibilitatea ca marketerul să elimine terțe părți din vânzarea sau cumpărarea de reclame, la fel ca într-o campanie PPC.
Acesta va fi considerat un factor competitiv ce nu poate fi ignorat pentru agențiile de publicitate în marketing digital. Unele companii au început unele proiecte-pilot ce folosesc tehnologia blockchain.
În plus, organizațiile ar trebui să analizeze procesele pe care blockchain le-ar putea simplifica sau ajuta să monetizeze.