Marketing afiliat.
„Ceea ce vinzi nu contează la fel de mult ca felul în care vinzi!” – BH
Marketingul afiliat intră în categoria marketingului online și utilizează un site pentru a trimite trafic pe altul, având la bază modele de plată pe performanță și Cost Pe Acțiune (CPA) prin care afiliatul câștigă un comision pentru comercializarea produselor unui brand, fie al tău, fie aparținând altora.
Marketingul afiliat implică trei părți în procesul de marketing, și anume agentul de publicitate care crează anunțul, afiliatul care promovează acest anunț și consumatorul care este utilizatorul final.
Cele mai mari platforme de marketing afiliat de la noi din țară sunt 2performant și profitshare.ro. 2perfomant iți pune la dispoziție o serie de materiale ajutătoare dar și un forum unde poți afla idei și învăța cât mai multe despre acest tip de marketing. Profitshare are ca advertiseri eMag, Flanco, Libris, etc. ceea ce o face platforma cu cele mai mari comisioane din România. Fiecare din aceste platforme are beneficiile ei iar prezența ta pe ambele iți poate aduce multe câștiguri.
Pași pentru o strategie de marketing afiliat reușită:
• Alegerea unei nișe;
• Analizarea pieței;
• Crearea unei pagini web;
• Atragerea de trafic pe site.
Avantaje marketing afiliat:
1. Simplitatea procesului. Ca afiliat nu trebuie să investești bani pentru a crea un produs sau pentru a cumpăra unul, nu trebuie să gestionezi plăți sau un magazin online și nici să ai în vedere serviciul clienți. Tot ce trebuie să faci se rezumă la capacitatea ta de a aduce trafic de calitate pe pagina de destinație a produsului;
2. Ușurința evoluției. Iți poți crea mai multe campanii de marketing afiliat concomitente;
3. Nu ai nevoie de experiență. Tot ce ai nevoie este să fii dispus să înveți și să ai multă răbdare.
4. Cheltuieli minime. Aceste cheltuieli fac referire la sumele de bani necesare achiziționării unui domeniu și realizării unui site, asta în cazul în care nu dispui deja de acestea.