Rebranding.
“Brandul este doar o percepție, și percepția se va potrivi cu realitatea pe parcursul timpului” – EM
Rebranding-ul nu este doar o simplă actualizare a logo-ului companiei tale. Este un proces care poate dura săptămâni sau luni. Aceasta implică o reevaluare a poziționării mărcii tale, a valorilor de bază și a strategiei de afaceri.
Dacă iei în considerare rebranding-ul, trebuie să te angajezi pe deplin în acest sens. Acesta este motivul pentru care colaborarea cu o agenție de branding potrivită este atât de importantă.
Există diferite tipuri de rebranding, iar agenția potrivită te poate ajuta să decizi care dintre ele este potrivit pentru afacerea ta.
3 tipuri de rebranding
1. Reîmprospătarea brandului
Acest tip de rebranding este o reîmprospătare a brandului tău curent; este o înăsprire a brandului tău pentru a-l menține actual. Acest tip de rebranding este utilizat atunci când logo-ul și imaginea companiei tale au devenit ceva de domeniul trecutului și/sau a existat o ușoară schimbare în obiectivele tale.
2. Fuziune de brand
O fuziune de brand combină două sau mai multe platforme de brand într-una singură. Acest lucru se întâmplă atunci când există o fuziune sau o achiziție sau când compania ta este supusă unui nou management. În unele cazuri, fuziunea este o potrivire bună, iar rebranding-ul vine în mod natural. Un exemplu în acest sens este atunci când poți combina două sigle existente pentru a realiza o imagine coezivă.
3. Rebranding complet
Acesta implică o nouă abordare și o direcție strategică pentru întreaga platformă de brand. Este nevoie de un rebranding complet atunci când există o schimbare în poziția de conducere a companiei tale. În alte cazuri, este posibil să existe o schimbare în produsele sau serviciile tale. Sau o extindere a companiei tale într-un alt sector al pieței. De cele mai multe ori, este necesar un rebranding total atunci când brandul tău curent nu reușește să se conecteze cu publicul.