Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Marketing   /  Cum să utilizezi un grup Facebook pentru marketing digital

Din ce în ce mai mulți tineri caută interacțiuni semnificative cu oameni cu aceeași gândire. Aceste spații intime pentru conexiuni autentice au fost numite „focuri digitale de tabără”.

Un mare exemplu de foc de tabără digital este un grup Facebook foarte angajat. În continuare îți vom arăta modul în care brandul tău poate mobiliza un grup în scopuri de marketing digital pentru a te ajuta să construiești un brand mai bun.

Grupurile Facebook pot acționa ca grupuri de interes cu o strategie adecvată de marketing digital. Un grup cu un grad ridicat de implicare al utilizatorilor te poate ajuta să iei decizii importante prin implicarea directă în baza de clienți sau în demografia țintă. Cu toate acestea, nu trebuie să pari prea insistent sau comercial. În schimb, concentrează-te pe următoarele trei reguli atunci când creezi o strategie solidă pentru a îți angaja grupul Facebook:

Oferă valoare

Baza ta de clienți ar trebui să simtă că grupul tău de Facebook este un spațiu sigur pentru a discuta și a împărtăși opinii despre marca ta în mod deschis. Nu contează dacă aceste opinii sunt bune sau rele, atâta timp cât oamenii se simt confortabil purtând discuții autentice.

Dacă nu ștergi imediat comentariile negative și nu încurajezi doar feedback-ul pozitiv, vei oferi valoare membrilor grupului, care se vor simți în largul lor atunci când oferă critici. Această deschidere este extrem de valoroasă pentru brand-ul tău, deoarece vei avea acces la ceea ce clienții tăi simt că faci bine și la ceea ce trebuie să schimbi pe viitor.

Acordă atenție

Este important ca membrii grupului tău de Facebook să simtă că vocile lor contează și opiniile lor sunt auzite. Ei se vor simți mai împuterniciti să ofere feedback benefic atunci când acorzi atenție. Ar trebui să monitorizezi intensiv grupul de Facebook al brand-ului și să răspunzi atunci când este necesar.

Dacă cineva are un comentariu negativ, mulțumeste-i pentru opinia lui și spune-i că lucrezi la rezolvarea acestei probleme. Ține evidența tuturor comentariilor pentru a afla ce probleme trebuie rezolvate. De exemplu, dacă cineva postează despre costurile de transport că sunt prea mari și mai multe persoane apreciază postarea sau comentează, vino cu o soluție pentru a reduce costurile.

Fii consecvent

La fel ca și la alte tipuri de conținut social media, consecvența este esențială. Prin urmare, iată câteva idei de conținut pentru a rămâne consecvent și pentru a stimula implicarea grupului tău Facebook:

  • Rulează un concurs sau o provocare.
  • Postează articole relevante pe blog, evenimente curente sau știri din industrie pentru a te asigura că ceea ce postezi nu este doar specific mărcii, ci mai degrabă specific scopului grupului.
  • Oferiți știri exclusive, anunțuri de produs și aspecte din culise.
  • Urează bun venit noilor membri prin mesaje private sau solicită-le să se prezinte printr-o întrebare de grup distractivă. De exemplu, dacă grupul este despre rețete vegane, întreaba-i care este produsul care nu lipsește niciodată din cămară.
  • Rulează un sondaj pentru a obține o perspectivă asupra a ceea ce doresc să obțină de la grup și oferă un premiu (de exemplu un produs gratuit) ca stimulent.
  • Programați sesiuni Facebook Live pentru a vorbi cu membrii grupului în timp real
  • Pune o mulțime de întrebări sau deschide subiecte care încurajează discuția, de genul: dacă știti ceva despre acest subiect, vă rugăm să ne împărtășiți părerea.
Cum să îți dezvolți grupul Facebook

Dacă abia ai început un grup sau observi stagnare, utilizează aceste sfaturi pentru a stimula angajamentul și pentru a atrage noi membri:

  • Adăuga linkuri pe grup care fac legătura cu alte platforme, cum ar fi site-ul tău și alte pagini de social media.
  • Fă grupul privat pentru a crea senzația de exclusivitate.
  • Oferă conținut gratuit, cum ar fi tutoriale și cărți electronice atunci când membrii se alătură grupului.
  • Invită urmăritorii paginii tale de Facebook la grup
  • Rulează anunțuri Facebook de conștientizare

Grupurile Facebook sunt o modalitate foarte bună de a încuraja oamenii să se adune în jurul focului de tăbăra digital al brand-ului tău. Cu strategia corectă  de marketing digital, vei avea o legătură directă la conversații cu clienții tăi.