Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Google   /  Ce poți face pentru a-ți crește CTR-ul?

Aproape toate companiile moderne își structurează campaniile de marketing și publicitate în jurul site-ului lor, sau cel puțin în jurul unei serii de pagini de destinație dedicate afacerii. Are sens să rulezi campaniile în acest fel deoarece este convenabil pentru clienți și ieftin, dar și ușor de coordonat.

Dar, dacă așa funcționează și afacerea ta, știi că există o problemă centrală – să aduci trafic pe site cât mai consecvent și cât mai repede posibil. Cele mai multe strategii de marketing sunt concepute pentru a crește vizibilitatea, cum ar fi utilizarea SEO care asigură site-ului o poziție fruntașă în pagina de rezultate a motorului de căutare (SERP) sau folosirea de anunțuri PPC pentru a face reclamă directă site-ului. Dar niciuna dintre aceste strategii nu garantează că clienții vor face clic pe link-urile tale și vor vedea conținutul de pe site-ul tău.

Două tipuri diferite de CTR

În primul rând, ar trebui să explicăm că există două tipuri diferite de CTR în valoare de luat în considerare ca marketer: CTR organic și CTR provenit din reclame PPC.

CTR organic se referă la procentul de utilizatori care fac clic pe link-ul tău în paginile cu rezultatele motorului de căutare după ce au întâmpinat acel link. Există unele studii care sugerează că CTR-ul organic joacă un rol în creșterea rank-ului tău, dar aceasta poate fi o proprietate corelativă mai degrabă decât o legătură cauzală. În orice caz, un rank mai mare nu va însemna nimic pentru brandul tău dacă nu poți crește în același timp și CTR-ul.

CTR-ul provenit din reclame PPC se referă la procentul de utilizatori care fac clic pe link-ul de anunțuri PPC după ce au întâmpinat acel anunț. Acesta poate juca un rol în determinarea scorului tău de calitate pe unele platforme, care poate influența în cele din urmă costurile de licitare, afișările publicitare și alți factori relevanți pentru succesul tău pe termen lung.

Strategii generale pentru un CTR mai bun

Aceste strategii pot fi utilizate pentru a stimula CTR-ul în orice context:

  • Scrie concis. Păstrează mesajele cât mai concise posibil. Copywriterii încearcă adesea să umple cu cât mai multe informații un spațiu restrâns, dar acest lucru este ineficient și poate fi copleșitor pentru consumatorii care încearcă să ia o decizie rapidă. În schimb, limitează titlurile și reclamele la cât mai puține cuvinte posibil.
  • Include în mod transparent prețuri (dacă este cazul). Dacă publici un produs sau dacă îți arăți serviciile, este o idee bună să incluzi prețurile în mod transparent. Persoanele care nu își pot permite prețurile tale nu sunt o potrivire bună. Persoanele care își pot permite prețurile vor fi mult mai susceptibile de a cere detalii suplimentare. Doar asigură-te că prețul este corect sau vei pierde o bună parte din încredere atunci când oamenii fac clic.
  • Stârnește curiozitate. Dacă dorești un CTR mai mare, trebuie să stârnești curiozitatea oamenilor. Implică faptul că există o surpriză ce îi așteaptă sau oferă un scurt teaser despre ceva. Dacă vei convinge cu succes pe cineva că trebuie să se interese mai mult de produsul tău, click-ul este garantat.
  • Înțelege și vizează direct publicul tău. Cine este publicul tău țintă? Care sunt datele demografice ale acestora? Care sunt valorile lor de bază și perspectivele lor? Cum văd ei lumea? Cu cât înțelegi mai bine acest lucru, cu atât mai direct vei putea ajunge la ei cu mesajele tale.
  • Acordă atenție titlurilor și descrierilor tale. Când optimizezi paginile site-ului tău, acordă o atenție deosebită etichetelor de titlu și meta descrierii. Aceste secțiuni de conținut sunt ceea ce oamenii vor vedea mai întâi atunci când observă intrarea în SERP. Dacă îi poți atrage cu un titlu convingător și le stârnești interesul cu o descriere unică, aceștia vor fi mult mai susceptibili de a face clic.
  • Asigură-te că designul este pus la punct. Un UX/UI slab duce la rate de clic slabe și chiar la leaduri, conversii și vânzări jalnice. Asigură-te că designul site-ului tău web este pus la punct și testat complet pentru a asigura cele mai bune rezultate încă de la început.
  • Experimentează și îmbunătățește. Acesta este cel mai important sfat, deoarece este relevant pentru toate celelalte: alocă timp suficient pentru a experimenta și a îmbunătăți. Este imposibil să spui exact ce va crește CTR-ul sau ceea ce preferă clienții tăi, așa că trebuie să descoperi aceste lucruri prin metoda științifică. Încearcă o varietate de diferite tipuri de publicitate, mesaje și tactici diferite, apoi măsoară rezultatele. Cu cât aprofundezi mai mult abordarea ta de marketing și publicitate, cu atât rezultatele tale vor fi mai bune.

În orice caz, aceste strategii te pot ajuta să îți stimulezi CTR-ul indiferent dacă preferi SEO sau anunțuri PPC. Și cu un CTR mai mare, nu ar trebui să ai probleme în asigurarea mai multor clienți și generarea mai multor venituri.