Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Business   /  Angajații cu această calitate sunt de înaltă performanță

Când te gândești la cele mai dorite calități pe care le poate avea un angajat, primul lucru la care te gândești sunt pilonii, cum ar fi abilități puternice de conducere, ambiție, sau etica muncii. Aceste trăsături sunt, desigur, impresionante și, fără îndoială, contribuie la performanțe bune, dar capacitatea de a lucra la un anumit nivel este diferită de dorința de a face asta. Acest lucru pune pasiunea în fruntea listei atunci când vine vorba de angajați de înaltă performanță.

Pasiunea conduce la performanță

Într-un studiu în care au fost urmăriți peste 450 de angajați de la două organizații non-profit timp de peste doi ani, o echipă de cercetători a constatat că este mai bine să se identifice persoanele care sunt încântate să lucreze la o companie, mai degrabă decât să încerce să păstreze persoanele ambivalente sau care doresc să plece. De fapt, există un termen pentru angajații care doresc să părăsească un loc de muncă, dar în schimb aleg să rămână și să lucreze prost. Se numește “retenție disfuncțională” și ar putea deveni mai frecventă în urma strategiilor recente de angajare.

În contextul penuriei de forță de muncă, companiile se află într-o situație în care oferă prime de retenție, creșteri ale salariilor de bază și alte compensații fără precedent doar pentru a-i face pe oameni să intre pe ușă. Și, deși aceste tehnici de recrutare au contribuit cu siguranță la ocuparea posturilor vacante, în ansamblu, acestea nu acordă prioritate achizițiilor de angajați pe termen lung, dedicați, concentrați pe performanță.

Potrivit studiului, să știi cine este entuziasmat, mai degrabă decât fără tragere de inimă atunci când vine vorba de a rămâne în companie, este esențială pentru productivitatea organizațională și succes.

Factorii care reprezintă pasiunea

Conform unui sondaj realizat de Deloitte, pasiunea cuprinde trei caracteristici:

  • Un angajament pe termen lung pentru un domeniu specific. Acesta descrie o persoană care este dedicată să facă o diferență tot mai mare într-un domeniu pe o perioadă susținută de timp.
  • Dispoziție de cercetare. Atunci când se confruntă cu o provocare, această persoană devine entuziasmată și vrea să urmărească această provocare, văzând-o ca pe o oportunitate de a ajunge la nivelul următor de performanță.
  • Dispoziție de conectare. O persoană al cărei instinct, atunci când se confruntă cu o provocare, este de a lua legătura în mod activ și de a se conecta cu alții care pot ajuta la abordarea acesteia împreună.

Când aceste atribute se unesc, ele se întăresc reciproc într-un mod puternic.

Cum să identifici angajații pasionați

Una dintre cele mai importante lucruri de ținut minte este cât de benefic este să întrebi cum se simt și ce părere au angajații despre munca lor și locul de muncă. Să faci un scop din a afla cine sunt, modul în care aceștia operează și ceea ce ei cred că este important pentru succesul comun. Fă un obicei din a cere angajaților feedback-ul care îți permite să le iei temperatura nu numai despre rolul lor, ci despre companie ca un întreg – de exemplu, un lucru pe care le place despre companie și un lucru pe care ar dori să îl vadă îmbunătățit.

În timp ce pasiunea este o abilitate pentru care nu există teste, iată 10 întrebări care te pot ajuta să identifici angajații pasionați

  1. Cum te ții la curent în domeniul tău?
  2. Care este o întrebare mare pe care încerci în mod regulat să o rezolvi?
  3. Cum te conectezi cu alți profesioniști din industria ta?
  4. Ce te entuziasmează la acest rol?
  5. Care este cel mai satisfăcător lucru la munca ta?
  6. Cum definești succesul?
  7. De ce dorești să lucrezi pentru compania noastră?
  8. Ce separă produsul/serviciul nostru de altele?
  9. Care crezi că este cheia noastră pentru succes?
  10. Ce crezi că putem face mai bine?

Ceea ce diferențiază angajații pasionați este faptul că aceștia sunt motivați în mod intrinsec. Ei pot fi influențați sau entuziasmați de factori externi, cum ar fi bani sau distincții, dar în centrul lor, se bucură de ceea ce fac. Ei sunt motivați de noi provocări, în mod constant în căutarea de a se îmbunătăți, au în vedere cel mai bun interes al companiei la care lucrează, și sunt investiți pe termen lung.