Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Marketing   /  6 motive pentru care ar trebui să te concentrezi pe strategii de marketing mobil

Marketingul mobil a devenit o nouă normă în epoca marketingului digital. Smartphone-urile sunt, probabil, primul lucru pe care toată lumea îl vede atunci când se trezește și ultimul lucru înainte de a merge la culcare.

Smartphone-urile au devenit o parte integrantă a vieții noastre de zi cu zi și utilizarea constantă a acestora conving marketerii să adopte strategii de marketing mobil pentru a construi o bază de clienți.

Smartphone-ul este un dispozitiv mic, dar care deține o putere imensă de a răspândi cuvinte pozitive despre un brand. Statisticile spun că vor exista 3.8 miliarde de utilizatori de smartphone-uri în întreaga lume; prin urmare, telefoanele mobile au devenit mai importante, indiferent dacă dorești să discuți, să cauți pe Internet sau să promovezi un produs.

Accesul larg la Internet a jucat un rol important în popularizarea marketingului mobil. În trecut, companiile cheltuiau sume enorme pe reclame de televiziune, dar acum investesc masiv în servicii de marketing digital, deoarece este modul popular de a ajunge la un public mare.

Pe măsură ce numărul utilizatorilor de smartphone-uri crește continuu și oamenii cumpără produse online, marketingul mobil a intrat în lumina reflectoarelor. Îți vom prezenta câteva motive solide pentru care trebuie să începi cu acest tip de marketing. Dar înainte de asta, să înțelegem sensul și să aruncăm o privire la unele statistici care reflectă puterea marketingului mobil.

Ce este marketingul mobil?

Marketingul mobil este un tip de marketing care permite proprietarilor de branduri să se conecteze direct cu clienții. Această strategie de marketing are ca scop să ajungă la clienți pe smartphone-uri sau tablete prin intermediul rețelelor sociale, aplicații, site-uri web, e-mailuri, și orice altă formă de comunicare.

Accesul la smartphone-uri și la Internet în viața de zi cu zi, sunt motivele cheie care conving comercianții să acorde mai multă atenție marketingului mobil.

Indiferent de dimensiunea și tipul afacerii, marketingul mobil oferă multe beneficii, cum ar fi deschiderea ușii către un public global și care îți permite să ajungi instantaneu la clienți. În plus, clienții se pot conecta imediat cu brandul, ceea ce face ca marketingul să fie o activitate permanentă pentru clienți.

Marketingul a evoluat și continuă să evolueze în raport cu preferințele clienților și inovațiile din domeniul tehnologiei; tot ce poți face este să adopți noile modificări și să urmezi o abordare dinamică pentru a capta mai multe avantaje pentru afacerea ta.

6 Statistici despre marketingul mobil pe care să le iei în considerare
  • Potrivit Statista, 52.2% din tot traficul site-ului este generat de smartphone-uri;
  • Peste 50% dintre proprietarii de site-uri se concentrează acum pe tehnologii de design web responsive care funcționează pe toate dispozitivele și oferă cea mai bună experiență de utilizare;
  • 4 din 5 adolescenți comandă în mod regulat produse online în prezent;
  • Atunci când realizează căutări pe mobil, mai mult de 96% dintre persoane utilizează Google;
  • Conform statisticilor recente YouTube, mai mult de 50% din vizualizările YouTube provin de la smartphone-uri;
  • 88% dintre cliențîi care efectuează o căutare locală pe telefoanele lor mobile vizitează un loc în aceeași zi.
De ce contează marketingul mobil în 2021?

Smartphone-urile au devenit înrădăcinate în viața de astăzi, cu peste 3.5 miliarde de utilizatori de telefoane mobile în întreaga lume. Astăzi, o mare parte a populației accesează internetul de pe smartphone-urile lor, ceea ce duce în cele din urmă la o creștere a marketingului mobil.

Iată câteva motive care ar explica de ce contează marketingul mobil în anii următori:

Posibilitatea de a te conecta cu publicul țintă oricând, oriunde

Brandurile pot profita de acest lucru și se pot conecta cu publicul țintă prin marketing mobil, indiferent de produsul sau serviciul pe care îl oferă. Cu publicitate țintită, marketerii pot desfășura campanii digitale inteligente pentru a îmbunătăți ratele de conversie. Spre deosebire de promovarea tradițională, o strategie de marketing orientată îți permite să îți faci cunoscut produsul în fața unei anumite demografii.

Utilizezi mai multe canale de marketing

Ceea ce este atât de atrăgător la marketingul mobil este faptul că poți pune în aplicare toți termenii pentru marketing pentru a te conecta cu publicul țintă. Există multe canale și strategii interesante pe care le poți adopta pentru a atrage utilizatorii, cum ar fi:

  • Siteuri web pentru telefon;
  • Aplicații mobile;
  • Marketing prin SMS;
  • Coduri QR;
  • Reclame în cadrul jocurilor;
  • Creșterea cererii.

Industria mobilă a crescut exponențial și nu va încetini prea curând. Există multe motive cheie pentru această creștere enormă; printre acestea, un motiv solid este faptul că multe companii din întreaga lume fabrică smartphone-uri la prețuri accesibile și multe companii de telecomunicații oferă planuri de date eficiente din punct de vedere al costurilor.

Marketingul mobil crește rankul în motoarele de căutare

Motoare de căutare populare, cum ar fi Google, Yahoo, Bing, etc, cresc rankul site-ului dacă are o prezență puternică pe canalele de social media. Având site-ul în strânsă legătură cu contul tău de Facebook înseamnă  că atât profilul de Facebook cât și site-ul vor apărea atunci când cineva caută brandul. Aceasta sporește vizibilitatea afacerii tale și îți pune brandul în lumină.

Mai personal

În prezent, oamenii consumă mai mult conținut prin intermediul smartphone-urilor, motiv pentru care informațiile primite pe smartphone-uri se simt mult mai personale decât cele primite pe desktop-uri. Acest lucru îi ajută pe proprietarii de mărci să creeze ceva mai personal, iar o campanie de marketing personalizată oferă adesea rezultate incredibile.

Marketingul mobil schimbă regulile jocului

Într-adevăr, marketingul mobil este un segment important al lumii înfloritoare a marketingului digital. Marketingul mobil este aici pentru a rămâne, iar cercetătorii au susținut că va câștiga o poziție mai mare în următorii ani. De la cumpărături de produse alimentare și până la comunicare, pătrunderea tot mai mare a smartphone-urilor în fiecare aspect al vieții cotidiene, dovedește că acest tip de marketing schimbă regulile în lumea digitală.