Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Marketing   /  Cum va arăta marketingul fără module cookie de la terți

Google, așa cum era de așteptat, a amânat (din nou) renunțarea la cookie-uri. Din fericire, majoritatea pieței trece dincolo de cookie-uri, astfel încât impactul perceput este mai puțin grav și mai mult o pacoste. Indiferent de timpul suplimentar petrecut cu cookie-urile, marketerii înțelepți ar trebui să continue să investească în cele mai bune practici moderne de măsurare și integritate a datelor. Pendulul s-a îndepărtat de interacțiunile deterministe, atribuibile unu la unu, și s-a îndreptat către interacțiunile incrementale bazate pe rezultate.

Care va fi impactul asupra marketingului și publicității?

Marketingul este în continuare determinat de locul în care oamenii consumă media; este puțin probabil ca acest lucru să se schimbe în curând, deși, odată cu noile canale emergente, precum TikTok, care devin tot mai dominante, atenția se fragmentează. Cea mai bună strategie și cea mai bună creativitate din lume nu te va ajuta cu nimic dacă nimeni nu o vede, așa că atenția publicului rămâne cea mai importantă sursă de cheltuieli.

Multe canale de performanță care s-au bazat mult timp pe atribuire vor avea dificultăți în a-și justifica existența, iar noi standarde de măsurare vor apărea ca bune practici. Chiar și mărcile mai mici vor vedea o creștere a incrementării și a achizițiilor bazate pe rezultate (prin intermediul testelor sau al modelării statistice).

Care sunt provocările marketingului first-party?

Principala provocare a datelor de tip “first-party” este colectarea acestora, iar exploatarea vine pe locul doi. Realitatea este că majoritatea mărcilor supraestimează loialitatea clienților și timpul necesar pentru ca aceștia să se întoarcă (uneori, în mod regretabil, sub sau peste).

Multe companii de comerț electronic trimit e-mailuri de follow-up la luni de zile după ce un client face prima achiziție. În realitate, este mai probabil ca un client care cumpără pentru prima dată să devină un cumpărător repetat în termen de 30 de zile de la primirea comenzii (când este cel mai fericit și când marca este cel mai proaspăt în mintea sa).

Dincolo de simplul fapt de a convinge pe cineva să vă ofere datele sale, mai sunt încă probleme legate de organizarea, analiza și valorificarea acestora. Ascensiunea platformelor CDP (Customer Data Platform) este o evoluție pozitivă, în special pentru afacerile cu o valoare ridicată a duratei de viață per client (gândiți-vă la turism, modă de lux, B2B și așa mai departe). Snowflake era cândva un instrument disponibil doar pentru elită. Acum sunt elemente esențiale, iar dacă nu sunt utilizate corect, pot fi un ornament tehnologic scump de birou.

Cum se pregătesc brandurile pentru inevitabila zi în care cookie-urile de la terți vor dispărea?

În afara unei mai bune colectări de date first-party, comercianții vor trebui să se bazeze mai mult pe modelare și experimentare pentru a înțelege adevăratul impact incremental al marketingului lor.

 

Ai nevoie de ajutor pentru a îți revizui strategia post-cookie pentru marketingul digital? Ia legătura cu noi!