
Pe lângă crearea unui site frumos și rapid, ai nevoie de un nume de domeniu de încredere. Gândirea unui nume de domeniu trebuie să fie una dintre prioritățile tale. Sună ușor, dar nu este.
Numele de domeniu va servi ca bază pentru site-ul tău web. Este ceea ce te va deosebi de alte site-uri web. În același timp, numele tău de domeniu va juca un rol integral în optimizarea motorului de căutare al site-ului tău (SEO).
Pentru a te ajuta, iată zece cele mai bune practici SEO pentru domenii:
Realizează o căutare a disponibilității numelui de domeniu
Făcând acest lucru vei afla dacă numele de domeniu ales este disponibil sau nu. În cazul în care numele de domeniu la care te-ai gândit este deja luat, poți începe să formulezi altele noi. Și pe măsură ce formulezi un nume de domeniu, asigură-te că verifici de două ori disponibilitatea, astfel încât să poți reveni la alegerea unui nume de domeniu nou (și mai bun).
Alege un TLD fiabil
Folosirea unui TLD popular îți va aduce o valoare mai bună decât alte TLD-uri. Cu toate acestea, utilizarea unui TLD mai puțin utilizat nu va afecta prezența ta în căutarea generală. Numele de domeniu este doar o parte care oferă SEO-ului un boost. Există și alți factori de luat în considerare atunci când se urmărește un rank mare.
Reține că “.ro” nu este singurul TLD disponibil. Ai alte opțiuni, cum ar fi “.org”, “.net.”, sau “.com“. Dacă dorești să securizezi numele de domeniu pentru site-ul tău, cel mai bun mod de a face acest lucru este să te înregistrezi ca proprietar.
Găsește un nume de domeniu care include cuvinte cheie din industrie
Nimeni nu știe toate detaliile despre cum funcționează algoritmii motorului de căutare. Acești algoritmi fac parte dintr-un proces complicat, care pare să se schimbe periodic.
În orice caz, ceea ce stim cu siguranta despre algoritm este ca acordă atenție cuvintelor folosite pe pagina site-ului. Și, URL-ul site-ului tău cântărește mai mult în calculele de algoritm.
Un nume de domeniu care are un cuvânt cheie principal are un avantaj din punct de vedere SEO. Din acest motiv, numele de domenii cu cuvinte cheie din industrie sunt cel mai probabil luate, iar daca nu sunt utilizate, sunt revândute de posesori la un preț mai mare.
Folosește un cuvânt cheie ce conține numele brandului
O mulțime de proprietari de site-uri au găsit cuvinte cheie cu numele lor de brand. Dacă nu ai încă un nume de brand, poți cauta cuvinte cheie legate de industria ta. Poți începe prin a căuta sinonime sau cuvinte asociate. Cu toate acestea, ești liber să alegi cuvântul care funcționează pentru tine.
Cuvintele cheie sunt importante dar nu exagera
Cuvintele cheie din industrie nu sunt scurtături pentru SEO; sunt importante, însă asta nu justifică utilizarea lor excesivă. Unii proprietari de site-uri doresc un rezultat imediat, dar acest lucru nu este întotdeauna cazul. Google nu oferă unui site un rang înalt în rezultatele de căutare numai pe baza numelui de domeniu. Site-urile care se regăsesc pe locurile fruntașe in motoarele de căutare sunt cele care oferă valoare vizitatorilor. Găseste cuvintele cheie care se vor potrivi brand-ului. Privește acest lucru din perspectiva unui potențial vizitator.
Crează un nume de domeniu memorabil
Cel mai bun nume de domeniu este cel pe care vizitatorii și-l pot aminti cu ușurință. Este ceva ce ei pot căuta imediat atunci când doresc să îl viziteze din nou.
Chiar dacă ai un nume de domeniu plin de cuvinte cheie, ar putea fi prea lung sau complicat pentru a fi ținut minte. Găseste un echilibru perfect pentru numele tău de domeniu gândindu-te la audiența ta.
Alege un nume de domeniu la obiect
În legătură cu ceea ce a fost menționat mai sus, alege un nume de domeniu simplu și la obiect. Ar fi mai bine dacă ai putea crea unul simplu și scurt. Oamenii preferă să tasteze URL-uri scurte în defavoarea celor mai lungi. Numele de domeniu mai scurte sunt mai ușor de reținut.
Cele mai populare site-uri au nume de domenii scurte. Când spunem să alegi un nume la obiect, aceasta nu înseamnă că numele de domeniu trebuie să rezume site-ul tău. Ar trebui doar să fie suficient pentru a oferi o idee despre ceea ce este marca ta.
Menține-ți site-ul pe un singur domeniu
Construirea autorității pe un nume de domeniu este deja dificilă. Așadar, imaginează-te având mai multe domenii pentru site-ul tău. Cel mai probabil, nu ai nevoie de mai mult de unul. Investeste timpul si banii in construirea de valoare pe site-ul tău.
Alege cel mai bun nume de domeniu pentru site-ul tău web și fii consecvent în utilizarea acestuia. Poți utiliza un alt domeniu atunci când intenționezi să introduci un alt set de produse. Doar ține cont de faptul că, având mai multe nume de domenii pentru același lucru poate deruta vizitatorii.
Evită folosirea de cratime
De preferat este să eviți utilizarea de cratime pentru numele de domeniu. Vizitatorii care se întorc își pot aminti domeniul tău, dar pot uita de cratimă. Acest lucru poate duce vizitatorii pe un alt site cu un nume similar cu al tău.
În același timp, cratimele tind să se coreleze cu comportamentele spam. Cu toate acestea, dacă într-adevăr dorești să utilizezi o cratimă, limitează-te la una.
Nu analiza prea mult numele de domeniu
Presupunând că nu ai putut găsi un nume imediat, asta este în regulă. Cele mai multe site-uri de hosting oferă nume de domeniu gratuite. Îl poți schimba oricând după aceea.
Uneori, proprietarii de site-uri își schimbă numele de domeniu. Unii dintre ei o fac pentru că doresc să facă un rebrand site-ului lor. În ceea ce privește vârsta domeniului tău, aceasta nu afectează SEO. Indiferent dacă numele tău de domeniu are o vechime de șase luni sau zece ani, nu contează.
Numele tău de domeniu va servi ca principală față a site-ului tău. În același timp, acesta poate afecta succesul strategiei SEO pe site-ul tău.
Ține cont că un nume de domeniu mare trebuie să aibă următoarele caracteristici: să fie memorabil, simplu și să aibă brand. În cele din urmă, vrei ca vizitatorii să-și amintească site-ul tău. Și, după cum am mai menționat, nu poți avea cel mai bun nume de domeniu imediat. Deci, ia-ți timp, și descoperă ce se potrivește pentru tine.