
Cu siguranță ai petrecut mult timp optimizând designul site-ului tău web dacă ai o afacere bazată pe internet, în special un site de comerț electronic. Clienții sunt atrași de un design web optimizat, de viteze de încărcare rapide și de imagini atrăgătoare.
Te-ai gândit să faci un pas mai departe și să incluzi designul web în eforturile tale de branding?
Cei mai mulți oameni se gândesc la brandingul unui site web în termeni de grafică, cum ar fi modul în care să scoți în evidență un logo corporativ și alegerile de culori. Acestea sunt, fără îndoială, aspecte importante ale unui brand.
Dar există mult mai mult de atât. Deoarece brandingul se referă la percepția publică, orice întâlnire între firma ta online și un client este o oportunitate de branding, cee ace înseamnă că designul general al site-ului tău este mult mai important decât ți-ai putut imagina.
Estetica designului de site web și brandul tău
Așa cum am menționat anterior, unul dintre primele lucruri care ne vin în minte atunci când ne gândim la un brand este aspectul vizual: logo-ul, grafica, culorile și caracterele.
Nu este surprinzător faptul că elementele vizuale reprezintă un aspect important al designului tău online. Conform statisticilor, un vizitator are nevoie de numai 0,05 secunde pentru a-și forma o opinie despre site-ul tău, ceea ce implică faptul că opinia este în primul rând vizuală. La urma urmei, 0,05 secunde nu înseamnă mult timp pentru ca aceștia să se uite prin paginile tale și să vadă ce ai de oferit.
Prin urmare, crearea unui site web atrăgător ar trebui să se afle în fruntea listei de priorități dacă vrei să reduci rata de respingere.
În cadrul designului site-ului web, ar trebui, de asemenea, să îți maximizezi brandingul. Include logo-ul tău pe fiecare pagină; colțul din stânga sus fiind locația folosită cu predilecție. Folosește paleta de culori a companiei tale, precum și fonturi, imagini și fotografii de marcă.
Consideră site-ul tău. web ca fiind casa reală a companiei tale. Acesta ar trebui să te reprezinte și să îți amplifice marca în ceea ce privește estetica și elementele vizuale pentru a deveni cu adevărat punctul central al eforturilor tale de branding.
Serviciul pentru clienți și optimizarea site-ului web
O altă componentă importantă a calității generale a designului este modul în care se încarcă și funcționează site-ul tău.
Utilizatorii își formează judecăți asupra site-urilor web pe care le vizitează în perioade de timp uimitor de scurte.
Optimizarea site-ului, a imaginilor și a layout-ului pentru a reduce timpul de încărcare și pentru a crește probabilitatea ca primul vizitator să exploreze site-ul, petrecând mai mult timp pe el. Un site bine întreținut, care respectă timpul vizitatorilor săi, va adăuga de la sine un plus de strălucire la reputația unei mărci.
În același timp, o experiență reală a serviciului pentru clienți înseamnă mai mult decât timpul de încărcare. Asigură-te că layout-ul include toate informațiile necesare și esențiale, cum ar fi informațiile de contact și descrierile produselor. Ai grijă ca navigarea să fie simplu de înțeles și de utilizat.
Actualizează-ți site-ul cu materiale noi și relevante și fă-l compatibil cu dispozitivele mobile
Pentru multe branduri emergente, modul în care este perceput brandul ca fiind “de ultimă generație” este unul dintre cei mai importanți factori. Simplitatea utilizării și îmbunătățirile tehnologice sunt atracții uriașe pentru noii clienți, în special pentru o afacere de tip eCommerce, cu un consum mare de internet, și ajută, de asemenea, la păstrarea clienților existenți.
Acest lucru nu se rezumă doar la a menține site-ul actualizat și la includerea în mod regulat de informații noi, relevante, acționabile sau interesante. Implică, de asemenea, să te asiguri că site-ul tău este optimizat pentru o serie de dispozitive, cum ar fi laptopuri, desktopuri, telefoane mobile și tablete.
Capacitatea unei mărci de a ajunge la o gamă cât mai largă de consumatori depinde de capacitatea sa de a se adapta la o multitudine de platforme.
Din moment ce site-ul tău este “casa” brandului tău, este de la sine înțeles că modul în care este conceput site-ul are un impact direct asupra modului în care este privit brandul tău.
Designul site-ului ar putea fi mai mult decât o simplă casă pentru organizația ta dacă acorzi atenție utilizării utile a tehnologiilor moderne, esteticii și UX-ului general. Acesta poate fi fața, personificarea, întregului tău brand.