
Tipografia reprezintă 90% din designul site-ului. Principalul motiv pentru care oamenii vizitează un site web este să citească text, indiferent dacă aceasta înseamnă informații despre companie sau conținutul tău. Cuvintele de pe site-ul tău contează, deci, modul în care prezinți aceste cuvinte ar trebui să fie la fel de important.
Având în vedere că fiecare site trebuie să transmită vizitatorilor săi intenția și emoția afacerii, într-o lume digitală, cel mai simplu mod de a face acest lucru este prin intermediul fonturilor. Tipografia este personală și poate fi utilizată ca o extensie a unui brand. Este important să alegi un model de font care este potrivit pentru industria ta, dar, de asemenea, unul care complimentează branding-ul și imaginea.
Așadar, tipografia menține consecvența pe tot parcursul unui site, oferindu-i o estetică mai profesională. În mod similar, aceasta poate face conținutul atractiv și poate impacta lizibilitatea site-ului tău, iar împreună crează o experiență pozitivă utilizatorului.
Metode prin care poți profita de potențialul maxim al fonturilor pe site-ul tău:
Totul depinde de context
Unele tipuri de fonturi sunt adecvate pentru diferite industrii, scopuri și brand-uri. De exemplu, nu te-ai aștepta ca site-ul unui producător de jucării să utilizeze același font ca cel al unei firme de avocatură. Folosirea unui font simplu este opțiunea cea mai potrivită. Însă sunt momente în care utilizarea unui font decorativ ar putea atrage și mai mult atenția crescând interesul pentru site-ul tău.
Limitează numărul fonturilor
Având prea multe fonturi pe un site îl poate face să arate dezorganizat și poate crea confuzie vizitatorilor. De asemenea, poate distrage atenția și de la conținutul important, și să fim sinceri, nici nu arată grozav. Este recomandată utilizarea între 2 și 4 tipuri de fonturi în designul site-ului tău și să le utilizezi peste tot. Consistența este cheia pentru a face site-ul tău (și, ulterior, afacerea ta) să arate profesional.
Aliniamentul este important
Modul în care textul tău este aliniat poate dicta modul în care cititorul navighează site-ul tău. Pentru cea mai bună experiență de utilizare, textul trebuie aliniat astfel încât să complimenteze structura și fluxul de conținut. Gândește-te la aliniere ca la un ghid pentru cititorii tăi. Cu cât este mai ușor de urmărit, cu atât este mai probabil că aceștia să citească.
Mărimea fontului contează
Dimensiunea cuvintelor de pe pagina ta poate contribui, de asemenea, la experiența utilizatorului. Când stau confortabil, majoritatea oamenilor se află la aproximativ 50-60 cm de ecranul computerului. Acest lucru este important de reținut atunci când pui în aplicare strategia de design a site-ului tău. Textul trebuie să fie suficient de mare pentru a fi lizibil. Dacă un vizitator al site-ului trebuie să mărească sau să micșoreze imaginea, va impacta negativ experiența de utilizare.
În al doilea rând, spațierea este, de asemenea, importantă atunci când se ia în considerare dimensiunea textului. Având distanța corectă între caractere și cuvinte poate afecta aspectul conținutului și lizibilitatea acestuia. Având o spațiere mare între litere va face conținutul să fie greu de citit dar și să pară mai lung. Acest lucru poate descuraja cititorii din a citi.
Verifică tipografia în diferite browsere
Google oferă mai multe fonturi web sigure, care pot fi descărcate gratuit. Însă este important să fii conștient de faptul că nu toate acestea vor arăta bine în diferite browsere și platforme. Site-urile web trebuie verificate întotdeauna pentru a se asigura că sunt sigure pe internet și că randeaza în mod consecvent. Cu toate acestea, astăzi, dezvoltatorii trebuie să verifice dacă fonturile sunt lizibile pe ecrane mai mici și în browsere diferite.
Pentru a concluziona, fonturile determină gradul de utilizare al unui website fiind lucruri subtile care pot avea un impact imens. Site-urile de succes aleg fonturile cu foarte mare atenție deoarece diferitele stiluri pot construi identitatea de brand. De asmenea, pot transmite mesaje diferite și pot influența psihologic cititorii.