Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Business   /  Ghid pentru Youtube Ads

Să creezi reclame pe Youtube pentru afacerea ta este o artă și o știință când stai și te gândești cine o să le vadă, sau unde și cum o să le vadă. Dacă te decizi să aloci un buget pentru acest tip de marketing, Youtube are o rază de acțiune vastă și capacități puternice de direcționare și targetare ce o fac o platformă valoroasă în încercarea de a atrage clienți pentru afacerea ta. Deși Youtube Ads nu reprezintă cea mai intuitivă parte a unei strategii de marketing în social media, dacă iți aloci timp pentru a îi învăța elementele fundamentale te vei bucura de un ROI considerabil la final.

Tipuri de reclame Youtube

Pentru început, să ne uităm la principalele tipuri de reclame pe Youtube, atât video cât și non-video:

  1. Reclame în timpul videoului ce pot fi închise. Aceste tipuri de reclame pornesc înainte sau în timpul unui video. Trăsătura lor principală este posibilitatea oferită celui ce o vizionează de a îi da „skip” după 5 secunde de rulare. În acest caz, tu plătești doar dacă acesta decide să lase reclama să ruleze mai mult de cele 5 secunde, sau interacționează cu reclama ta dând click pe ea.
  2. Reclame în timpul videoului ce nu pot fi închise. Cum 76% din utilizatorii acestei platforme dau „skip” reclamei, poți alege acest tip de reclamă care să ruleze înainte sau în timpul videoului și care să nu aibe buton de „skip”. Acest tip de reclamă ți se potrivește doar dacă urmărești să crești awareness-ul brandului tău și ești încrezător că videoul tău poate menține atenția clientului pe toată durata celor 15 secunde. În acest caz, plata se realizează per impresie (de exemplu la 1000 de vizualizări).
  3. Reclame de descoperire video. Acest tip de reclame apar alături de rezultatele organice relevante, iar dacă videoul tău pare mai relevant decât aceste rezultate, oamenii pot alege să îl vizualizeze. Formatul acestora este reprezentat de 3 linii de text alături de un thumbnail, iar redirecționarea se face către pagina unde se află videoul sau pe canalul de Youtube.
  4. Reclame non-video cum sunt bannerele. Pentru cei care nu dispun de un buget pentru video, Youtube le pune la dispoziție reclame non-video sub forma unei imagini cu text cu un link de redirecționare către site-ul tău în sidebar-ul din dreapta; sau sub forma unor reclame ce apar deasupra conținutului video al unui canal monetizat.
Cum să iți faci reclamă pe Youtube

Creează o campanie:
– Setează un scop bazat pe obiectivele brandului tău (vânzări, lead-uri, trafic, awareness, etc);
– Selectează tipul campaniei (aici se încadrează toate formele de Google Ads, prin urmare asigură-te că selectezi Video sau în anumite cazuri, Discovery);
– Dacă lucrezi cu video, va trebui să selectezi subtipul campaniei (vezi Tipuri de reclame Youtube);
– Dă un nume campaniei astfel încât să iți fie ușor să o localizezi și optimizezi pe viitor.

Definește parametrii campaniei:
– Selectează strategia pentru bid (în mare, tipul campaniei va determina ceea ce urmărești: conversii, click-uri, impresii);
– Stabilește bugetul pe zi sau suma totală ce vrei să o investești în această campanie, dar și intervalul de timp în care va rula aceasta;
– Selectează unde vor apărea reclamele tale (Discovery – rezultatele căutării pe Youtube, în toate zonele Youtube-ului, în rețeau de display a Youtube-ului – website-uri afiliate, etc.);
– Selectează limba și locația audienței targetate.

Targeteaza-ți publicul:
– Demografic (vârstă, sex, statut parental, venit, etc.);
– Interese (în funcție de rezultatele căutărilor lor);
– Remarketing (țintește audiența care a interacționat deja cu conținutul tău, websiteul tău etc.).

Rulează campania.
Add CommentName*Email*Website