
Odată cu creșterea economiei creatorilor, Platforma Meta (Facebook) ia măsuri strategice pentru a monetiza mai bine baza de utilizatori în timp ce susține întreprinderile mici, profitând de tendințele macroeconomice favorabile.
Pe 11 octombrie, compania și-a anunțat decizia de a găzdui experiențe zilnice de cumpărături live pe Facebook și Instagram. Evenimentele de cumpărături live vor fi următorul pas important în eforturile companiei de a pătrunde în industria de comerț electronic cu creștere rapidă.
Facebook se poziționează ca o alegere de top pentru companiile mici
Facebook lansează evenimente E-commerce, inclusiv Live Shopping și inițiative BuyBlack pentru încurajarea utilizării magazinelor Facebook și Instagram.
Compania a lansat pentru prima dată Live Shopping în luna mai pentru a oferi un angajament în timp real între cumpărători și vânzători, ceea ce va duce probabil la creșterea numărului de cumpărături. TikTok a testat cu succes această strategie prin lansarea funcției de Live Shopping în decembrie 2020.
Evenimentele de Live Shopping au început pe 1 noiembrie pe Facebook și Instagram. În plus, Facebook oferă un program de reducere care include cadouri și transport gratuit pentru cumpărătorii care achiziționează direct prin intermediul aplicațiilor sale. Compania intenționează să ofere sprijin suplimentar companiilor deținute de persoanele de culoare, odată cu lansarea evenimentului BuyBlackFriday.
Potrivit unui sondaj realizat de Facebook, întreprinderile deținute de femei și comunitățile sub-reprezentate au fost grav afectate de pandemie. Compania continuă să lanseze programe, instrumente și resurse suplimentare pentru a ajuta întreprinderile mici, inclusiv lansarea unui program numit Crește cu Facebook: Sezonul ideilor bune.
Compania se concentrează pe furnizarea de resurse și instruire gratuite companiilor mici pentru a le ajuta să reușească în timpul sezonului de sărbători.
În plus, Facebook își îmbunătățește Marketplace-ul cu noi instrumente pentru a asigura siguranța atât a cumpărătorilor, cât și a vânzătorilor, cum ar fi îmbunătățirea proceselor de programare ale întâlnirilor. Instrumentele suplimentare includ, de asemenea, o nouă opțiune de salvare a căutării, care va notifica utilizatorii atunci când noi listări care corespund criteriilor lor de căutare devin disponibile.
Facebook are mai mult de 200 de milioane de afaceri care folosesc platforma în fiecare lună pentru a crea vitrine de magazine virtuale și să se conecteze cu clienții. Noile inițiative introduse de companie au scopul de a ajuta întreprinderile să își lanseze eficient produsele și serviciile. De asemenea, le ajută să construiască o comunitate, iar programele adaptate ghidează proprietarii de afaceri în ceea ce privește modurile prin care pot crește și supraviețui pe o piață competitivă.
Aceste inițiative sunt susceptibile de a atrage multe întreprinderi noi pe platforma Facebook în următorii ani. În plus, aceștia vor ajuta compania să raporteze creșteri impresionante ale câștigurilor ca urmare a cheltuielilor întreprinderile pe comercializarea produselor și serviciilor lor.
Perspectivă macroeconomică
Industria de Comerț Social Global a fost evaluată la 475 miliarde de dolari în 2020 și este de așteptat să crească la o rată de creștere anuală de 28.4% până în 2028, pentru a deveni o industrie de triliarde de dolari.
Este de așteptat ca timpul din ce în ce mai mare petrecut pe rețelele sociale, împreună cu instrumentele extinse introduse de companiile de social media pentru a conecta cumpărătorii cu vânzătorii și pentru a procesa plățile, să impulsioneze această industrie. Utilizarea celor mai recente tehnologii, cum ar fi inteligența artificială, învățarea automată și realitatea virtuală, va juca, de asemenea, un rol cheie în creșterea acestei industrii.
Facebook, ca platformă de top social media în lume, cu peste 2.9 miliarde de utilizatori activi lunar, este bine poziționată pentru a beneficia de această perspectivă favorabilă industriei.
Piața Facebook evoluează, iar sezonul sărbătorilor pare a fi un moment oportun pentru ca această companie să lanseze și să testeze cele mai recente instrumente. În ciuda riscurilor de reglementare cu care se confruntă compania, Platformele Meta vor recompensa generos acționarii pe termen lung.