Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Social Media   /  Diferențe cheie între social media organică și plătită

Este ușor să confunzi social media organică și cea cumpărată ca fiind același lucru. Acestea ar trebui privite ca două canale separate care te pot ajuta să atingi obiective de afaceri diferite, chiar dacă pot funcționa împreună pentru a oferi beneficii importante pentru organizația ta.

Este esențial să înțelegi beneficiile și dezavantajele fiecăruia dintre ele pentru a te asigura că obții cele mai bune rezultate din abordarea ta de marketing social media.

Metodele social media s-au dezvoltat în ultimii ani. Angajamentul și construirea unei prezențe a brandului personal pe rețelele de socializare au fost în trecut punctul central al strategiilor de socializare. În prezent, acestea sunt utilizate pe tot parcursul ciclului de viață al clienților, de la achiziție la remarketing, la retenție și servicii.

S-ar putea să ratezi un mare potențial de a ajunge la noi audiențe și de a crește traficul și vânzările dacă nu incluzi social media în strategia ta de marketing digital. Nu mai este vorba doar despre crearea de dialog și conținut pe social media; este vorba și despre utilizarea acesteia pentru a promova obiectivele și creșterea companiei.

Ce este social media organică?

Orice conținut gratuit (postări, fotografii, videoclipuri, meme-uri sau Stories) pe care toți utilizatorii de social media îl împărtășesc în feed-urile lor poartă denumirea de social media organică.

Aceasta este o abordare excelentă pentru a atrage potențiali clienți fără a fi nevoie să plătești pentru spațiu publicitar. Social media organică te ajută să stabilești și să te implici atât cu clienții potențiali, cât și cu cei existenți, indiferent dacă produci și distribui bloguri, articole utile sau postările altor persoane.

Social media organică este folosită de întreprinderi pentru stabilirea unei personalități și a unei voci de brand, dezvoltarea relațiilor cu clienții prin oferirea de materiale captivante, utile sau inspiraționale, implicarea clienților în diferite puncte ale procesului de cumpărare, dar și ca serviciu de asistență pentru clienți.

Avantajele social media organică

Mai sănătos din punct de vedere economic

Nu te costă nimic să postezi pe rețelele sociale într-un mod organic. Singurele cheltuieli pe care le vei suporta cu social media organică sunt timpul necesar pentru a dezvolta postări și conținut, precum și timpul necesar pentru a interacționa cu publicul tău țintă.

Clienții ar trebui să fie implicați și asistați.

Serviciul clienți și conectarea cu consumatorii potențiali și existenți se poate face cu ușurință pe social media. Menținerea unui profil activ și bine întreținut oferă clienților un loc unde să își exprime problemele, plângerile și recenziile și să le fie rezolvate. Vei obține rezultate mai bune din eforturile tale organice în social media dacă îți stabilești timp și resurse pentru a răspunde clienților pe social media.

Creează o personalitate pentru brandul tău.

Poți folosi social media pentru a da o personalitate mărcii tale și pentru a le arăta clienților că aceasta are ceva în comun cu ei. Acest lucru poate adăuga un alt nivel la abordarea ta de marketing, permițându-ți să definești atributele pe care dorești ca potențialii clienți și clienții tăi să le identifice cu compania ta.

Dezavantajele social media organică

Este nevoie de mult timp.

Crearea regulată de conținut și reacția la clienți necesită efort, așa că va trebui să îți rezervi timp sau resurse pentru a te dedica acestui lucru. Dacă nu ai un personal sau o agenție care să te ajute, acest lucru poate fi o mare pierdere de timp.

Algoritmii se schimbă

Conținutul pe care îl vezi pe platformele de social media este determinat de algoritmi care aranjează postările în funcție de relevanță și de cât de atractive sunt pentru utilizatori, mai degrabă decât de momentul în care au fost produse. Prin urmare, succesul campaniilor tale va fi determinat de capacitatea ta de a atrage persoanele potrivite, la momentul potrivit, pentru a vedea mesajele.

Reachul imediat are mai puțină flexibilitate

Raza de acțiune inițială a conținutului tău organic este limitată la cât de departe îl duc urmăritorii tăi. Acest lucru înseamnă că va fi văzut doar de publicul tău imediat și de cei cu care îl partajează. Trebuie să speri că persoanele potrivite îți acordă atenție și că prietenii lor au interese similare. În același mod în care rețelele sociale sponsorizate îți permit să vizezi anumite categorii demografice sau categorii de persoane, nu îți poți direcționa și distribui conținutul către anumite categorii demografice sau tipuri de utilizatori.

Ce este social media plătită și cum funcționează?

Socializarea plătită presupune plata pentru a îți promova conținutul sau reclamele pe rețelele de socializare pentru a atrage un public mai numeros. Poți plăti pentru ca reclamele sau conținutul tău să fie partajate cu anumite audiențe care sunt susceptibile de a fi interesate de marca ta pe Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram și YouTube.

Poți cumpăra anunțuri într-o varietate de formate, cum ar fi videoclipuri, text, fotografii și postări în carusel. Îți poți direcționa publicul dorit pe rețelele de socializare, selectând dintr-o varietate de date demografice, geografie și interese.

Oamenii petrec mai mult timp decât oricând pe canalele de social media și sunt din ce în ce mai obișnuiți să facă cumpărături online prin intermediul comerțului electronic sau al comercianților cu amănuntul din social media. Reclamele au evoluat și au devenit o parte mai naturală a întregii experiențe de social media, mai ales atunci când sunt bine planificate și adaptate pentru a apărea ca postări naturale.

Avantaje social media plătită

Ajungi la oameni noi.

Pe măsură ce numărul de contacte organice pe rețelele de socializare scade, conținutul sponsorizat îți permite să ajungi la persoane care altfel nu te-ar putea găsi. Îți poți direcționa publicul ideal pe baza locației, a datelor demografice și a hobby-urilor pentru a te asigura că nu cheltuiești bani pe persoane care nu sunt susceptibile să se implice în afacerea ta.

Accesibilitate

Publicitatea PPC (Pay-per-click) este utilizată pe platformele de socializare, ceea ce înseamnă că plătești doar atunci când cineva interacționează cu materialul tău. Scopul anunțului tău, fie că este vorba de conversii, aprecieri sau expunerea mărcii, determină nivelul de implicare.

Majoritatea platformelor îți permit să stabilești o limită de cheltuieli pentru eforturile sociale sponsorizate, asigurându-te că nu depășești niciodată bugetul. Deoarece unele grupuri sunt mai puțin costisitoare de țintit decât altele, poți viza un public de nișă pentru un cost mai mic, dacă acest lucru se potrivește brandului tău.

Retargeting

Este posibil să ai deja un număr considerabil de urmăritori în social media și să dorești să îți menții foștii sau actualii consumatori implicați. Retargeting-ul acestora cu anunțuri care să le reamintească de afacerea ta și să promoveze cele mai recente oferte sau noutăți este o modalitate de a realiza acest lucru.

Dezavantaje social media plătită

Este posibil să nu obții un randament bun al investiției tale.

S-ar putea să ai reclame ineficiente care nu generează conversii și să îți risipești bugetul. Dacă nu reușești să faci o targetare corectă sau dacă nu monitorizezi și nu îți optimizezi campaniile plătite, ai putea avea reclame ineficiente care nu generează conversii. Îți vei consuma bugetul fără să primești un randament solid al investiției dacă testezi și eșuezi mereu cu reclamele.

Mediul concurențial

Dacă firma ta activează pe o piață competitivă, este posibil să descoperi că cheltuielile pentru social media sunt costisitoare și că va trebui să generezi în mod regulat conținut de înaltă calitate, care să atragă atenția, pentru a obține rezultatele dorite.

Analizează și măsoară campaniile în timp util.

Pentru a obține cele mai bune rezultate din anunțurile sponsorizate din social media, va trebui să monitorizezi, să analizezi și să îți ajustezi campaniile. Cele mai multe sisteme oferă analize în timp real, permițându-ți să observi modul în care funcționează publicitatea ta. Acest lucru ar trebui să aibă un impact asupra modului în care îți modifici în mod regulat mesajele și targetarea pentru a obține cele mai bune rezultate.

Este mai bine să folosești social media plătită sau organică pentru afacerea ta?

Un plan de social media sponsorizat și organic nu va fi eficient pentru toate întreprinderile. Pentru a îți da seama ce alegere este ideală pentru compania ta, ia în considerare ce dorești să realizezi și dacă ești dispus să dedici timp și bani.

Mediile sociale plătite pot oferi rezultate imediate în schimbul unei taxe, dar mediile sociale organice pot oferi beneficii fantastice în timp, fără alte costuri decât timpul tău.

Gândește-te la ceea ce dorești ca social media să facă pentru compania ta.