
Probabil știi deja că principalul motiv pentru utilizarea Search Engine Optimization sau SEO, este de a atrage mai mult trafic pe un site și, prin urmare, pentru a crește vânzările sale.
Dar, știai că aproximativ 50% din căutările pe care utilizatorii le fac pe Google sunt legate de sfera locală?
Asta înseamnă că, dacă ai o afacere fizică și nu aplici o strategie bună pentru SEO local site-ului tău, pierzi o mare oportunitate de a obține mai mulți clienți.
De ce SEO Local?
SEO este o tehnică folosită pentru a crește vizibilitatea unui site web al unui business fizic pe baza locației sale geografice. În acest caz, locația este esențială, și ar trebui să ai întotdeauna în vedere acest lucru când întreprinzi orice acțiune SEO.
Acum, nu mai contează dacă ai o afacere mică sau o companie mare, deoarece, în ceea ce privește SEO-ul normal, nu numai că trebuie să îți fie găsită afacerea, dar trebuie, de asemenea, să iasă în evidență.
Cele de mai sus sunt relevante întrucât SEO-ul local este încă o problemă în curs de desfășurare în rândul majorității companiilor. Așadar, dacă îți optimizezi site-ul la nivelul maxim, astfel încât acesta să apară în primele poziții ale căutărilor locale, vei obține deja un avantaj competitiv imens.
5 sfaturi pentru a îmbunătăți SEO-ul local
Platformele Social media sunt foarte utile
Rețelele sociale joacă un rol din ce în ce mai important în SEO local, deci trebuie să optimizezi profilurile de afacere și să interacționezi în mod constant pentru a câștiga urmăritori, opinii și reputație. Cu cât conținutul este mai bun, cu atât este mai bine pentru SEO.
O bună practică este că în fiecare profil social nou pe care îl creezi, să adaugi linkuri către celelalte profiluri și către site-ul tău web.
De asemenea, încearcă să alegi rețelele sociale care se potrivesc cel mai bine tipului tău de afacere, nu trebuie neapărat să fii prezent pe toate.
Include numele orașului tău în titlurile tale
Dacă dorești să îți poziționezi afacerea ca distribuitor de pantofi în București, de exemplu, trebuie să îl anunți pe Google despre asta. Acest lucru înseamnă că ar trebui să încerci să incluzi aceste cuvinte cheie în titluri și descrieri.
Chiar și așa, trebuie să fii atent, deoarece dacă Google observă că abuzezi de cuvinte cheie, te va penaliza. De aceea, cel mai bine este să incluzi cuvintele cheie într-un mod natural și nu prea forțat în conținutul tău.
Cere clienților tăi recenzii
În SEO local, este foarte important să încerci să incluzi clienții tăi ca parte din comunitatea ta digitală. Este o sarcină cheie să îi convingi să își împărtășească opiniile pe Google My Business.
Poți trimite un e-mail oferind reduceri la următoarea achiziție tuturor clienților care au lăsat un review, spre exemplu. În orice caz, nu uita că este la fel de important să răspunzi la cât mai multe dintre aceste comentarii posibil. Acest lucru va ajuta la consolidarea comunității.
Folosește-te de Google Maps
Știai că multe dintre căutările de afaceri locale nu se fac pe Google, ci pe Google Maps?
În acest caz, dispozitivul mobil joacă un rol esențial, deoarece este ceea ce potențiali clienții folosesc cel mai mult pentru a găsi locația și pentru a efectua căutări de proximitate. Acest lucru înseamnă că utilizatorii care găsesc afacerea ta pe Google Maps sunt potențiali vizitatori. De aceea este atât de important să ai toate informațiile actualizate, inclusiv poze ale afacerii tale.
De asemenea, nu uita să inserezi harta acolo unde afacerea ta apare pe Google Maps pe pagina web. Trebuie doar să cauți în Maps și copiezi codul HTML care apare acolo pentru a-l partaja pe site-ul tău.
Include link-ul către site-ul tău peste tot
Google acordă o importanță deosebită numărului de linkuri externe care indică spre site-ul tău web.
Acest lucru este consolidat dacă textul ancoră – textul în care este inclus link-ul – are numele afacerii tale și locația sa.
Concluzie
După cum poți vedea, SEO local poate necesita la fel de mult efort ca SEO organic. De aceea este important să îți iei timp să dezvolți o strategie adecvată nevoilor tale.
Cu sfaturile pe care le-am enumerat în acest articol, vei crește vizitele clienților, precum și achizițiile de produse și servicii, și fără îndoială, vei observa diferența.