
Cumpărarea prin social media oferă oportunități uriașe pentru branduri
Utilizarea eficientă a platformelor social media poate aduce mari oportunități pentru afacerii, iar acest lucru necesită gândire și planificare. A ține pasul cu dezvoltarea rapidă a tehnologiei online poate ajuta la îmbunătățirea brandului, la creșterea profilului și poate chiar la câștigarea de noi afaceri.
Utilizarea de către întreprinderi a rețelelor sociale a ridicat, de asemenea, așteptările clienților. Ei așteaptă acum promptitudine în interacțiunile lor online – cum este cazul în care conținutul este actualizat în mod regulat și orice comentarii pe care le fac necesită un răspuns rapid. Trebuie luate în considerare modurile prin care aceste așteptări vor fi gestionate.
Brandurile au oportunități semnificative în comerțul social, trei sferturi dintre consumatori declarând că vor cumpăra prin intermediul rețelelor sociale.
Dintr-un sondaj realizat de 2,200 de persoane din întreaga lume, aproximativ 75% au declarat că vor cumpăra probabil prin intermediul rețelelor sociale în viitor, o proporție care a scăzut marginal până la 70% pentru consumatorii britanici.
În Marea Britanie, cele mai cumpărate categorii prin comerț social au fost îmbrăcăminte (23%), frumusețe (20%) și electrocasnice (20%). Puțin peste jumătate dintre britanici (52%) au participat la cumpărături live și la evenimente de comerț conversațional, 85% dintre aceștia spunând că s-au bucurat de experiență.
Respondenții chestionați provin din 11 țări diferite, inclusiv Marea Britanie, SUA și Japonia. La nivel mondial, 41% au declarat că au făcut achiziții sau intenționează să facă achiziții prin intermediul platformelor sociale.
Tranzacțiile de mare valoare au fost în mare parte tranzacții făcute de bărbați (35%) și de mileniali (72%).
Livestreaming-ul a apărut, de asemenea, ca un factor important al cheltuielilor de comerț social. Patru din cinci respondenți au declarat că ar putea cumpăra pe rețelele sociale dacă ar vedea un livestream sau ar fi implicați în “comerț conversațional”. Livestreaming-ul este din ce în ce mai popular, cu branduri, cum ar fi Hermès, Louis Vuitton și Burberry lansându-și colecțiile de toamnă și iarnă 2021 online.
Este de așteptat ca viitorul cumpărăturilor online – și nu doar al comerțului social – să fie determinat de descoperire. Clienții tind să fie expuși la produse noi și inovatoare, pe măsură ce petrec mai mult timp pe social media sau dau peste recomandări mediate algoritmic de la prieteni și familie pe aceste platforme sociale.
eCommerce se maturizează ca domeniu, rețelele sociale oferind brandurilor și comercianților cu amănuntul noi modalități de a ajunge la public și noi oportunități de creștere. În acest mediu, comerțul social servește drept metodă esențială de viitor pentru următorii cinci ani și după aceea.