Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Social Media   /  Cum să te asiguri că platformele de social media sunt sociale
Cum poți dezvolta o strategie de social media puternică și eficientă?

Aceasta este întrebarea majoră pe care și-o pun managerii de companii și specialiștii în marketing din întreaga lume. Aproape toată lumea recunoaște puterea unei campanii de social media bine planificate și executate. Cu toate acestea, mult prea multe întreprinderi nu reușesc să își valorifice întregul potențial în acest sector vital.

Cheia pentru a debloca potențialul social media se află în definiție; alte tipuri de media sunt adesea unidirecționale – gândește-te la o reclamă sau chiar la un panou publicitar – însă social media este socială. Pare a fi atât de simplu, dar este de fapt cheia succesului.

Să aruncăm o privire asupra modului în care să îți păstrezi socializarea… socială.

O strategie socială eficientă

Lucrând cu diverși clienți la inițiativele lor de succes în domeniul social media, am descoperit câteva aspecte care au o influență semnificativă asupra performanței acestor eforturi.

Determină-ți obiectivele

Contrar credinței populare, platformele de social media pot și ar trebui să fie utilizate pentru a obține rezultate cantitative. Vorbim despre strategii de social media “de succes”, dar ce înseamnă acest lucru pentru tine?

Leads, engagement sau leadership de opinie sunt toate posibilități. Toate acestea pot fi măsurate, optimizate și îmbunătățite.

În această articol, vom discuta doar despre strategia socială organică, deși este de la sine înțeles că strategia socială sponsorizată este importantă în orice efort de marketing.

Odată ce ți-ai stabilit obiectivele, poți începe să îți planifici strategia de social media. O campanie axată pe implicare, de exemplu, se va concentra pe furnizarea de informații care pot fi ușor partajate, care fac apel la emoții și care sunt susceptibile de a provoca o reacție sau de a se alătura unei conversații.

Fii social

Nimic nu este mai rău decât un cont de social media robotizat și nimic nu este mai revigorant decât un cont cu adevărat sociabil.

După cum am mai spus, cheia pentru social media este să rămână socială. Nu trebuie să vorbești în întregime despre produsul sau compania ta. Nu ezita să faci glume sau să râzi de tine sau de concurența ta.

Vrei să dai dovadă de personalitate, care în unele domenii, cum ar fi securitatea cibernetică, poate fi inteligentă, cultă, bine informată și tehnică.

Adaugă valoare

De ce ar trebui cineva să citească – sau să se intereseze – de ceea ce postezi? Aceasta pare a fi o întrebare dură, dar poate fi adresată oricărui cont de socializare. Cu toate acestea, este vital să îți pui mereu această întrebare pe măsură ce materialul tău este distribuit.

Postările care oferă valoare au mai multe șanse de a interacționa cu ele și te pot diferenția de milioanele de afaceri care postează materiale pe lângă care oamenii trec – sau pe care nici măcar nu le observă pentru că nu văd nicio valoare în a urmări acel cont specific.

Menține consecvența platformei

Fiecare platformă are un “aspect și o senzație” proprie și distinctă. Când vine vorba de rețelele sociale, nu există o opțiune pentru o soluție unică. Ceea ce funcționează pentru Facebook nu funcționează, de obicei, pentru TikTok, iar Twitter nu este același lucru cu Instagram.

Pentru a evita ca oamenii să aibă o experiență derutantă atunci când au de-a face cu compania ta, strategia ta de social media ar trebui să fie specifică platformei, cu un conținut care să se potrivească platformei.

Implicare

Postarea nu trebuie să fie o activitate de tipul “postează și uită”. Postarea este doar începutul; adevărata magie apare atunci când oamenii interacționează cu mesajul tău.

Pune întrebări, comentează și împărtășește. Ar trebui să participi la astfel de discuții și să le demonstrezi oamenilor că apreciezi feedback-ul lor negativ și pozitiv.

Menține consecvența

Rămâi la temă și nu ezita să alegi un punct de vânzare major și să-l promovezi neîncetat, mai degrabă decât să îți diluezi platforma. Consecvența este foarte vizibilă în vocea și tonul contului tău, dar este, de asemenea, esențial să o întărești prin grafice și videoclipuri on-brand și on-platform.

Social Media nu este un megafon

Dacă nu ești Elon Musk, probabil că nu ai hoarde de admiratori care să aștepte fiecare declarație a ta. Vestea bună este că poți câștiga încrederea utilizatorilor tăi dacă reușești să atingi aspectele enumerate mai sus.

Nu putem sublinia suficient acest lucru: social media înseamnă socializare! Fă-ți timp să te identifici cu publicul tău țintă și gândește-te la ceea ce ar dori să audă de la tine.

Realizarea unor campanii câștigătoare în social media

Vei avea succes în social media după ce vei reuși să te folosești de aceste aspecte: obiective stabilite strategic pe baza cărora te evaluezi, o strategie socială “socială”, oferirea de valoare, menținerea pe platformă, publicarea de conținut interesant și consecvența.