Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Promovare   /  Cum să folosești hashtag-uri pe Instagram și TikTok pentru a-ți promova afacerea
Cunoaște regulile de utilizare a hashtag-urilor.

Hashtag-urile sunt cărămizile social media. Un singur hashtag poate spune o poveste, poate evoca emoții și chiar poate schimba lumea. Dar, dacă ești nou în marketingul social media (sau pur și simplu nu te-ai mai preocupat de hashtag-uri de ceva vreme), toate aceste reguli și mecanisme interne s-ar putea să te facă să te simți puțin pierdut. Așadar, să începem cu începutul: ce este mai exact un hashtag? Un hashtag este o modalitate simplă de a clasifica conținutul (fotografii, videoclipuri, postări) pe rețelele de socializare, astfel încât oamenii să îl poată găsi mai ușor. Hashtag-urile pot fi un singur cuvânt sau o frază (fără spații) sau pot fi propoziții întregi cu mai multe cuvinte (#HowYouDoin). Hashtag-urile sunt o parte esențială a marketingului digital modern pe platforme precum Instagram și TikTok.

Pentru a crea o strategie de marketing eficientă folosind hashtag-uri, trebuie să înțelegi cum funcționează acestea pe diferite platforme de social media – și cum să nu le folosești.

Stăpânește cercetarea hashtag-urilor.

Există două tipuri de hashtag-uri: generale și de marcă. Un hashtag general este un cuvânt sau o frază care este de obicei scurtă, cum ar fi “#travel” sau “#photooftheday” (acestea sunt cele mai populare). Un hashtag de marcă este specific mărcii tale, cum ar fi “#StarbucksAtHome”.

Vei dori să creezi un mix de ambele în strategia ta de marketing. În timp ce hashtag-urile generale vor ajunge la un public mai divers, cele de marcă te pot ajuta să identifici conținutul creat de urmăritorii care îți menționează marca în postările lor.

Indiferent de tipul pe care îl folosești, este important să faci mai întâi research, astfel încât să știi ce folosesc de fapt oamenii pe rețelele de socializare și dacă hashtag-ul are un înțeles diferit în altă parte (cum ar fi #sus pentru “ne vedem în curând”). Poți începe prin a verifica ce hashtag-uri folosesc concurenții tăi și care au cea mai mare acoperire și implicare. Apoi, asigură-te că tagul respectiv are legătură cu afacerea ta – utilizarea #catsforlife pe o postare pe Instagram despre software de afaceri ar fi destul de confuză pentru utilizatori!

 

Găsește și concentrează-te pe hashtag-urile tale.

Cel mai important pas în alegerea hashtag-urilor tale, ca în cazul oricărei strategii de marketing, este cercetarea. Poți utiliza instrumente gratuite de analiză a hashtag-urilor, cum ar fi Display Purposes și RiteTag, pentru a găsi cele mai bune hashtag-uri pentru marca ta, pe baza ratelor de implicare de pe Instagram și TikTok. Acest instrument îți va spune dacă un hashtag este prea general sau prea specific: îți va oferi numărul maxim de persoane care au folosit hashtagul și dacă acest număr este în creștere sau în scădere.

De asemenea, ar trebui să te uiți la hashtag-uri de nișă: acestea sunt hashtag-uri cu numere mai mici, dar cu rate de implicare mai mari. Doar pentru că un hashtag nu a fost folosit de 9 miliarde de ori nu înseamnă că nu va fi un instrument util pentru brandul tău! Instrumentele de analiză a hashtag-urilor te vor ajuta să măsori cât de des sunt folosite aceste hashtag-uri de nișă, permițându-ți să vezi dacă merită să le folosești sau nu.

Concentrează-te pe implicarea cu publicul tău.

În timp ce hashtag-urile de sine stătătoare pot fi utile, ele sunt adesea mai eficiente atunci când fac parte dintr-o serie mai mare de acțiuni menite să ajungă la publicul tău țintă.

Reține că hashtag-urile pe Instagram și TikTok ar trebui folosite pentru a completa alte tactici de creare de conținut. Hashtag-urile pe care le folosești ar trebui să îți îmbunătățească interacțiunile cu utilizatorii care te urmăresc sau cărora le plac postările, precum și cu cei pe care dorești să îi atragi.

Pentru a maximiza potențialul hashtag-urilor de pe Instagram pentru afacerea ta, va trebui, de asemenea, să interacționezi cu oamenii în timp real, dând like și răspunzând la comentarii, urmărind noi urmăritori și răspunzând la mesajele directe.

Dacă dorești să îi faci pe oameni să se implice direct cu platforma ta de afaceri, pune întrebări în descrierile postărilor tale sau începe o conversație despre subiecte legate de afacerea ta.

Postează în afara orelor de vârf.

Mai ales dacă dorești să crești gradul de implicare, vei dori să te asiguri că ceea ce postezi nu este măturat sub preș de alte postări. Deși poate fi tentant să postezi în timpul orelor de vârf din social media (imediat după serviciu, în weekend), este mult mai probabil să te pierzi în învălmășeală în acele momente. În schimb, ia în considerare posibilitatea de a posta atunci când este mai puțin probabil ca oamenii să răsfoiască prin feed-urile lor, cum ar fi dimineața devreme sau în mijlocul nopții. Aceste momente pot varia în funcție de publicul tău țintă și de locul în care acesta locuiește (de exemplu, dacă mulți dintre adepții tăi se află în India, ar fi logic ca atunci când postezi să ții cont și de fusul lor orar), dar există instrumente care te pot ajuta să îți dai seama care este cel mai bun moment pentru nevoile individuale ale afacerii tale. Squarelovin te poate ajuta să găsești orele optime de postare pentru Instagram, astfel încât să obții mai multe vizualizări ale conținutului tău și, în cele din urmă, să generezi mai mulți adepți și vânzări cu ajutorul acestuia. De asemenea, poți utiliza instrumentul Instagram Insights pentru a vedea când sunt activi cei mai mulți dintre urmăritorii tăi astfel încât, indiferent de fusul orar în care se află aceștia, să îți dai seama când este cel mai bine pentru a posta fotografii sau videoclipuri.

Analizează rezultatele și repetă.

În cele din urmă, și poate cel mai important, analizează-ți rezultatele și repetă. Testează diferite hashtag-uri pentru a vedea care sunt cele mai eficiente, apoi folosește aceleași hashtag-uri în postările viitoare. Dacă un hashtag pe care îl folosești obține un grad mare de implicare, asigură-te că folosești acel hashtag și pe alte platforme, cum ar fi TikTok!

Dacă dorești să mergi mai departe și să obții și mai multe informații despre eficiența etichetelor tale sau a strategiei de conținut în general, există o mulțime de instrumente care te pot ajuta să faci acest lucru. De exemplu: Sprout Social oferă o analiză nativă excelentă pentru Instagram, astfel încât să poți monitoriza datele despre postările tale într-un singur loc. De asemenea, poți conecta Sprout la Google Analytics sau la Facebook Insights pentru a urmări date mai ample, cum ar fi traficul pe site-ul web determinat de postări.

Hashtag-urile te pot ajuta să crești raza de acțiune a afacerii tale pe Instagram și TikTok.

Utilizarea hashtag-urilor te poate ajuta să ajungi la un public mai larg, ajutând oamenii să îți găsească conținutul.

Hashtag-urile sunt fraze care îi ajută pe utilizatori să găsească conținut relevant folosind titlul hashtag-ului (de exemplu, #yogainspiration te ajută să găseșți conținut despre inspirația yoga). Pe platformele de socializare precum Instagram și TikTok, utilizatorii pot face clic pe un anumit hashtag pentru a vedea toate postările care îl includ. A avea hashtag-uri în postările tale este o modalitate excelentă de a te conecta cu potențialii clienți care nu te urmăresc deja.