Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Business   /  Cum să creezi conținut de tip long-form care să țină cititorii interesați

Conținutul de tip long-form trebuie să fie captivant pentru ca oamenii să continue să citească. Poți face acest lucru folosind o narațiune excelentă, oferind informații importante și făcându-l ușor de citit – cu alte cuvinte, generând un material pe care oamenii îl vor devora de la început până la sfârșit.

Articolul tipic de blog obișnuia să aibă în jur de 500 de cuvinte. Dar asta era pe vremuri. În prezent, conținutul de formă lungă conduce detașat, lungimea medie a articolelor de blog crescând treptat. HubSpot, o afacere de software de marketing, a efectuat o cercetare în 2021 care a dezvăluit că, în timp ce unele dintre articolele sale de blog aveau doar 300 de cuvinte, cele mai citite articole de pe blogul său aveau toate peste 2.000 de cuvinte.

Iată câteva motive pentru care ar trebui să creezi conținut de tip long-form:

Aduce o valoare mai mare. Conținutul de formă lungă îți oferă mai mult spațiu pentru a oferi valoare publicului tău. Poți adăuga mai multe detalii, povești și exemple. Acest lucru îi ajută pe cititorii tăi să învețe mai multe despre subiect și sporește probabilitatea ca aceștia să revină pentru postări viitoare.

Este mai interesant. Materialele de formă scurtă sunt mai puțin captivante decât cele de formă lungă. De ce? Pentru că oferă cititorului posibilități suplimentare de a participa. Poți folosi întrebări, provocări și povești pentru a menține interesul cititorului de la început până la sfârșit. Ar putea fi sub forma unui articol de blog, a unui eseu sau chiar a unei cărți. Ideea principală este că oferă cititorului mai multă valoare decât un articol obișnuit de blog.

Materialul de formă lungă are potențialul de a fi mai bine clasat în Google. Potrivit unui expert SEO, Google apreciază materialele care acoperă un subiect mai complet decât paginile concurente.

Acesta te stabilește ca expert în domeniu în profesia ta. În timp ce tweet-urile ingenioase te-ar putea ajuta să te faci remarcat, cea mai bună abordare pentru a arăta o expertiză reală în domeniul tău de activitate este să o susții cu un conținut aprofundat.

5 pași pentru a crea conținut interesant de tip long-form
  1. Planifică-ți articolul înainte de a începe să-l scrii.

Primul pas este să te gândești la un titlu captivant. Titlul articolului tău este esențial, deoarece va atrage atenția oamenilor. Ar trebui să captiveze interesul cititorului și să îl facă să vrea să afle mai multe.

Odată ce te-ai decis asupra unui titlu, va trebui să planifici structura articolului tău. Majoritatea articolelor au aceeași structură de bază: introducere, cuprins și concluzie.

Introducerea ar trebui să prezinte subiectul eseului și să explice de ce este important. Problema ar trebui apoi să fie detaliată în cuprins, cu fiecare punct explicat pe rând.

  1. Incepe cu o deschidere puternică.

Este esențial să construiești o introducere puternică atunci când începi să produci un material de formă lungă. Vrei să captezi interesul cititorului tău și să îl atragi să continue să citească. Există mai multe abordări în acest sens:

Începe cu o statistică uimitoare sau o informație surprinzătoare. De exemplu: “Știați că 95% dintre cei care își stabilesc obiective de Anul Nou nu reușesc să și le mențină? Iată cum să deveniți unul dintre cei 5%”.

O altă posibilitate este să povestești o narațiune. Aceasta ar putea fi narațiunea ta personală sau povestea altcuiva care are legătură cu subiectul tău.

De exemplu: “În timp ce mă uitam pe pagina mea de Facebook, am dat peste această postare a verișoarei mele. Ea alergase de curând primul ei maraton și radia de mândrie.”

De asemenea, poți adresa o întrebare.

  1. Fragmentează textul cu materiale grafice.

Folosirea elementelor grafice este o tehnică prin care poți face textul mai interesant. Imaginile și videoclipurile pot ajuta la ruperea textului și la menținerea interesului cititorilor. De asemenea, acestea pot oferi clarificări sau mai multe informații.

Atunci când folosești imagini, folosește unele care au legătură cu subiectul tău și care vor oferi valoare materialului. În plus, asigură-te că acestea sunt stilizate și dimensionate corespunzător, astfel încât să nu distragă atenția de la conținut.

Încorporarea de grafice în materialul tău poate ajuta la menținerea interesului cititorilor, îmbunătățind în același timp calitatea generală a lucrării tale.

  1. Menține scrisul interesant.

Este esențial să îți menții materialul interesant în timp ce scrii pentru web. Vrei să păstrezi atenția cititorului de la început până la sfârșit și există câteva tactici de bază pe care le poți folosi pentru a face ca scrisul tău să fie cât mai plăcut.

Folosirea unor verbe puternice este o tehnică pentru a menține interesul cititorului tău. Acest lucru nu numai că îți face scrisul mai plin de viață, dar îl face și mai plăcut de citit.

De asemenea, poți folosi elemente senzoriale pentru a ajuta cuvintele să prindă viață. În loc să afirmi: “Camera era întunecată”, încearcă să exprimi: “Camera părea mohorâtă și întunecată”.

  1. Folosește instrumente și resurse utile.

Utilizarea instrumentelor și resurselor utile este una dintre cele mai bune modalități de a te asigura că produci conținut long-form de înaltă calitate. Acestea pot varia de la instrumente pentru schițare și planificare la resurse pentru cercetare, scriere și editare.

Există diverse instrumente online excelente de schițare și planificare, cum ar fi Coggle și Miro. Înainte de a începe să scrii, folosește aceste instrumente pentru a-ți trasa gândurile și a face o strategie pentru articolul tău. Acest lucru te poate ajuta să rămâi organizat și pe drumul cel bun atunci când scrii, ceea ce este benefic mai ales pentru materiale de dimensiuni mai mari.

Concluzii

Poți să dezvolți conținut de tip long form convingător și instructiv urmând sfaturile din acest articol.

Atunci când scrii într-o manieră jurnalistică, obiectivul tău ar trebui să fie acela de a-ți menține interesul cititorilor până la final.

Îți poți ajuta cititorii să învețe ceva nou, oferindu-le informații utile și, în același timp, amuzându-i.