
Consultanța în marketing – Evoluție, avantaje și regândirea marketingului
Din cauza schimbărilor rapide din lumea marketingului digital, definiția consultanței este în continuă evoluție. În plus, capacitățile tot mai mari ale AI, MarTech și Data împuternicesc rolul consultanței.
La nivel global, consultanța în marketing este încă limitată la serviciile de marketing. Cu toate acestea, în Statele Unite, consultanța în marketing devine un termen comercial complex și în evoluție. Din cauza creșterii afacerilor personale online, un număr mare de persoane își gestionează propriul marketing digital. Prin urmare, a crescut cererea pentru un consultant de marketing profesionist care să le revizuiască strategia de marketing și să le auditeze campaniile. Această cerere a deschis noi căi pentru ca definiția să evolueze și să se extindă dincolo de conceptul de firme de consultanță.
În mod tradițional, consultanța în marketing a fost oferită de marile corporații și de agențiile de branding și necesita un buget mare. În prezent, noua eră oferă o nouă generație de servicii personalizate care se potrivesc tuturor tipurilor de afaceri, inclusiv startup-urilor și întreprinderilor mici.
Valoarea comercială a angajării unei agenții de consultanță în marketing
Timp de zeci de ani, consultanța în marketing a fost o categorie foarte specializată de servicii de afaceri. Termenul de “consultanță” a fost limitat la firmele de consultanță de înaltă clasă și la agențiile de publicitate de nișă. Din cauza internetului și a ascensiunii marketingului online, consultanța de marketing, ca serviciu, a început să evolueze treptat.
Angajamentul față de obiectivele de afaceri
Principalul beneficiu al serviciilor de consultanță în marketing este acela că este privit ca un parteneriat strategic. Consultanții sunt angajați în primul rând pentru a ajuta întreprinderile să își atingă obiectivele. Avantajul consultanței este că nu se implică în procese decizionale îndelungate sau în conflicte interne, precum departamentele de marketing, deci este o sarcină directă cu angajamente exclusive.
Responsabilitate și creativitate în rezolvarea problemelor
Atunci când o companie caută servicii de marketing, nu caută doar activități de marketing, ci și experți în acest domeniu. Prin urmare, consultanța în marketing este o soluție de afaceri extrem de eficientă pentru obținerea succesului și a creșterii. În timp ce marketingul intern și agențiile pot avea nevoie de timp pentru a-și testa metodele, consultanții pot oferi soluții testate și verificate. Accesarea de noi piețe sau implementarea unui anumit canal, fie organic sau plătit, poate costa, de obicei, bani. De asemenea, o agenție de consultanță în marketing poate oferi soluții extrem de creative și talente pentru departamentul de marketing.
Îmbunătățirea și extinderea cunoștințelor de marketing.
Orice afacere poate beneficia foarte mult de cunoștințele de marketing. Consultanții pot pune la dispoziția echipei cunoștințe de marketing sofisticate și foarte specializate, precum și sesiuni de formare și sprijin. În plus, metodele personalizate de cercetare de piață și de analiză a datelor ale consultantului vor ajuta compania să evalueze înțelegerea produsului și a consumatorului vizat.
Integrare mai rapidă și mai flexibilă
Găsirea oamenilor potriviți este cea mai dificilă parte a dezvoltării unei strategii de marketing eficiente. De obicei, este vorba mai degrabă de factorul uman decât de investițiile financiare sau de barierele pieței. Cu toate acestea, angajarea, adaptarea, execuția și gestionarea acelor oameni de marketing foarte talentați este un proces care necesită mult timp. În mediul de afaceri, este mai ușor să integrezi consultanța de marketing ca terț, în baza unui contract, pentru a evalua nevoile și planul de marketing al companiei. În plus, consultanța vine într-o varietate de forme, oferind întreprinderilor o varietate de opțiuni. Serviciile de consultanță pot fi plătite lunar, anual sau pe bază de valoare. În plus, serviciile pot fi foarte concentrate pe canale de marketing specifice, cum ar fi SEO și Social Media, sau se pot baza pe tehnologie, cum ar fi automatizarea marketingului.
Regândește marketingul
În cele din urmă, va trebui să îți regândești strategia de marketing. Ia în considerare modul în care trebuie să te poziționezi pe piață înainte de a începe activitățile de marketing. Stabileste obiective și așteptări clare pentru scopurile tale de marketing, astfel încât să poți selecta servicii de consultanță în marketing care să te ajute să atingi aceste obiective.
Valoarea de bază a consultanței de marketing rămâne în dezvoltarea strategiei adecvate și în efectuarea de analize eficiente. Gândeste-te la marketing în alți termeni decât execuția și gestionarea campaniilor. Marketingul devine o funcție foarte strategică, deoarece este mai degrabă orientată spre valoare decât spre rezultate.