Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Marketing   /  Ce este marketingul senzorial și cum să îl folosești

Când te gândesti la comercializarea produselor și serviciilor tale, s-ar putea să te gândesti doar la vizual. Cuvintele și imaginile pe care le alegi ar putea părea că sunt singurele instrumente prin care poți să îi convingi pe oameni să acorde atenție brandului tău.

Cu toate acestea, această abordare ignoră o parte masivă a psihologiei și a comportamentului uman.

În ultimii 50 de ani, au existat o mulțime de cercetări cu privire la modul în care cele cinci simțuri (vedere, sunet, gust, atingere, miros) pot afecta deciziile noastre de a cumpăra. Aceste noi cunoștințe au condus la domeniul marketingului senzorial, o abordare inovatoare a atragerii interesului.

Implicarea simțurilor în vânzarea produselor este denumită marketing senzorial: Marketing care influențează percepția consumatorilor asupra mărcilor prin utilizarea experiențelor multi-senzoriale pentru a stabili legături emoționale pozitive cu acestea.

Utilizarea de marketing senzorial implică găsirea unor modalități creative de a face apel la nevoile și dorințele clienților și de a face o impresie de durată prin instrumente unice de marketing.

Ființele umane iau decizii ghidându-se nu doar după simțul lor vizual. Gustul, atingerea, mirosul și sunetul pot juca un rol important în sentimentele pe care le avem despre un brand.

Marketing senzorial – văz

Iată cele mai frecvente modalități prin care brandurile folosesc efecte vizuale în marketingul senzorial:

  • culori
  • imagini
  • text
  • grafică
  • video
  • lumină

Marketing senzorial – auz

Iată cele mai utilizate instrumente de marketing audio pe care brandurile le utilizează în marketingul senzorial:

  • Voice over
  • Efecte de sunet
  • Muzică tematică

Maketing senzorial – miros

Iată abordările unice pe care companiile le încorporează în marketingul senzorial.

  • Arome ce privesc mediul înconjurător
  • Parfumuri
  • Arome de mâncare

Marketing senzorial – simț

Iată metodele pe care companiile le folosesc pentru a încorpora acest simț în campaniile lor de marketing senzorial:

  • Comfort
  • Papetărie
  • Opțiune de testare a produselor

Marketing senzorial – gust

Iată modurile în care companiile folosesc gustul în marketingul senzorial:

  • Mostre
  • Noi arome
De ce să folosești marketingul senzorial?

Marketingul senzorial oferă o experiență completă. Din acest motiv, se evidențiază ca o modalitate interactivă unică de a câștiga atenția publicului. Uneori, poate fi necesar să te concentrezi pe mai multe simțuri media pentru a avea un impact mai mare și a obține rezultate mai bune.

Cum poți utiliza marketingul senzorial pentru compania ta?

Acum că ai o idee despre ce este marketingul senzorial și cât de eficient poate fi, s-ar putea să te întrebi cum îl poți folosi în propriul tău marketing – mai ales dacă nu ai un buget uriaș.

Pentru a pune în practică, pune-ți următoarele întrebări:

  • Care sunt caracteristicile brandului tău?
  • Cum pot aceste caracteristici să fie transmise/exprimate prin intermediul simțurilor?
  • Cum poți introduce aceste aspecte legate de simțuri în produsul/magazinul/ produsele tale promoționale?
  • Care combinație sau combinații de aceste simțuri poate reda cea mai puternică imagine pozitivă?

Desigur, poate fi o provocare să pui toate acestea la un loc – mai ales atunci când trebuie să te ocupi de afacerea de bază. Așa că de ce nu lași experții noștri să se ocupe de aceste aspecte, consolidandu-ți brandul în timp ce tu te concentrezi pe afacerea ta?

Add CommentName*Email*Website