Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Social Media   /  Ce este Clubhouse și de ce este în vogă?

Parțial podcast, parțial grup de chat, parțial radio, Clubhouse este o platformă de social media bazată pe audio, care permite oamenilor să discute în grupuri tematice care dispar odată ce conversația a luat sfârșit.

Clubhouse, aplicația de chat audio bazată numai pe invitație, a explodat în popularitate în timpul pandemiei de coronavirus, când oamenii nu s-au putut reuni în persoană – dar acum, platforma odată de nișă, are obiective mult mai mari.

Lansată în urmă cu un an, Clubhouse – care a întâlnit recent un obstacol în China, unde este cenzurată – caută să se stabilească ca fiind standardul pentru audio digital.

Conceptul este simplu: odată ce ești invitat să te alături, poți începe sau poți asculta conversații în “camere” digitale, variind de la o discuție majoră pornită de cineva celebru la un chat în cadrul unui grup mic.

Fără postări, fără fotografii, fără clipuri video – doar audio. Gândeste-te la această aplicație ca fiind podcast-uri live, ce oferă posibilitatea ascultătorilor să intervină. Pentru a fi invitat să te alături aplicației Clubhouse, un utilizator existent al acesteia trebuie să iți trimită o invitație din aplicația lor, acest lucru conferind exclusivitate “clubului”.

Aplicația, disponibilă numai pe dispozitivele Apple, prosperă pe baza conceptului de FOMO (fear of missing out) – teama de a pierde. Dacă nu ești online atunci când are loc o conversație, o vei rata.

Dincolo de conceptul FOMO, Clubhouse – lansat în martie 2020 în Silicon Valley pentru cei puțini aleși, dar acum folosit de aproximativ două milioane de oameni în fiecare săptămână – are de câștigat de pe urma portabilitatii sale. Utilizatorii își pot plimba câinele sau pot găti cina în timp ce ascultă discuții cu privire la finanțarea unui start-up sau starea actuală a educației – sau chiar în timp ce joacă jocuri de societate.

Spre deosebire de podcast-uri, totul este live și utilizatorii pot participa – atâta timp cât sunt invitați să facă acest lucru de către moderatori de chat.

Un chat Clubhouse poate fi unul obișnuit – dar poate fi transformat, de asemenea, într-un mare eveniment dacă cineva celebru apare. În plus față de aparițiile recente ale lui Zuckerberg și Elon Musk, comedianul Kevin Hart a apărut într-un chat anul trecut.

La început, Clubhouse a fost criticat pentru elitismul său, dar unele dintre comunitățile inițiale – multe dintre care s-au format în jurul investitorilor din California – sunt totuși încă influente.

Aplicația acum trebuie să se confrunte cu provocările obișnuite din lumea rețelelor de socializare, de la modul prin care se poate monetiza popularitatea sa și cum se pot plăti creatorii de conținut, la cum se poate modera acest conținut.

Cu sprijinul a peste 180 de investitori după o nouă rundă de strângere de fonduri, Clubhouse este evaluată la aproximativ 1 miliard de dolari, conform The Information, o publicație pentru directori de tehnologie.

„Trăim într-o eră audio. Nepoții noștri nu vor avea tastauri. Nu vor fi nevoiți să interacționeze într-un astfel de mod cu mașinăriile. Totul se va realiza prin intermediul comenzilor vocale.” – David Bchiri, Director US Fabernovel.