
Asistența, sugestiile și expertiza consilierilor externi te pot ajuta să îți crești afacerea, să reduci cheltuielile, să crești marjele de profit, să devii mai productiv și eficient, și de asemenea, să menții competitivitatea într-un ecosistem globalizat de întreprinderi.
Consultanții – cunoscuți și sub numele de consilieri de afaceri – pot ajuta compania ta să își realizeze întregul potențial; aceștia oferă informații cheie care pot ajuta o afacere, de orice dimensiune, să crească și să devină globală, în timp ce sunt atinse și îndeplinite toate obiectivele strategice, pe termen lung.
Consultanții operează ca specialiști în aproape fiecare nișă, specialitate, piață, regiune și industrie (la scară globală) și pot lucra cu o varietate de întreprinderi.
Consultanții lucrează în aproape fiecare industrie și pot ajuta cu aproape fiecare sarcină imaginabilă prin mărirea fluxurilor de lucru interne ale personalului. Consultanța nu se limitează doar la asistența tehnică sau corporativă în cadrul unei societăți, ci poate include o firmă de consultanță care ajută o întreprindere cu sarcini foarte specifice, cum ar fi fuzionarea infrastructurilor a două societăți prin intermediul cloud-ului; sau sarcini foarte largi, cum ar fi să ajute la optimizarea strategiei de marketing și de vânzări, printre multe alte lucruri.
Consultanță privind strategii
Una dintre cele mai importante forme de consultanță în afaceri este consultanța de strategie, în care un consultant acționează ca un consilier al unei companii cu scopul de a ajuta organizația să creeze și să urmeze un plan pe termen lung sau un plan strategic. Un astfel de plan ajută la stabilirea direcției pe care compania o va lua pe termen lung, împreună cu identificarea pașilor care definesc direcția pe care compania o va lua pe termen scurt pentru a îndeplini toate obiectivele pe termen lung.
Aceasta include colaborarea cu consilierii financiari pentru a te asigura că proiectele sunt gestionabile și profitabile din punct de vedere financiar și că toate planurile pot fi atinse în mod fezabil cu resursele și activele financiare actuale.
Consultanță în afaceri
Consultanța în afaceri este adesea confundată cu alte forme de consultanță, cum ar fi consultanța strategică sau consultanța de management. Consultanța în afaceri este o formă de consultanță corporativă în care un specialist (de obicei unul cu mulți ani de experiență în afaceri) ajută la optimizarea fluxului de lucru și a funcționarii interne a întregii afaceri, cum ar fi: ierarhie, structură, organizare, echipe, fluxuri de lucru, mediul de afaceri, etc.
Consultanță financiară
Una dintre cele mai cunoscute forme de consultanță este consultanța financiară. Un consultant financiar lucrează adesea cu CFO-ul unei companii și/sau cu un consultant strategic (sau cu un strategist intern de afaceri) pentru a ajuta afacerea să își alinieze obiectivele financiare (de exemplu, marjele de profit, cheltuielile, obiceiurile de cheltuieli, ROI etc.) cu toate obiectivele tactice pe termen scurt și obiectivele strategice pe termen lung.
Consultanță IT
Consultanții IT includ o gamă largă de experți care lucrează în multe domenii diferite, toate acestea putând ajuta o întreprindere să își valorifice mai bine infrastructura IT. De obicei, consultanții IT sunt împărțiți în două grupe: cei care se focuseaza pe upgradare și schimbare, și cei care se ocupa de mentenanță.
Consultanță în management
Consultanța în management include un set robust de practici al căror scop este de a optimiza modul în care personalul de conducere gestionează echipele, proiectele și departamentele zi după zi. Acesta este un subset foarte important de servicii de consultanță, deoarece se ocupă de modul în care compania funcționează de sus în jos.
În plus, consultanții în management utilizează adesea cadre solide de consultanță în management și studii de caz pentru a-i ajuta pe manageri să fie mai conștienți de cele mai bune practici din industrie și de cele mai eficiente metodologii de management, astfel încât să se atingă scopul final, și anume acela de a avea o afacere care să funcționeze într-un mod mai bun și mai eficient.
Consultanță în vânzări
Consultanții în vânzări sunt elemente externe importante care pot ajuta o afacere prin prezentarea de noi modalități de optimizare a întregului sistem de vânzări/marketing pentru a converti mai multe lead-uri în clienți.
Consultanții în vânzări pot funcționa, de asemenea, ca experți care pot aprofunda probleme specifice, cum ar fi oferirea de informații despre modul în care fuzionarea unei companii poate crește vânzările sau cum poate o întreprindere să anticipeze vânzările atunci când se extinde într-o nouă regiune sau piață.
Consultanță în marketing
La fel ca si consultanții în vânzări, consultanții de marketing sunt lideri de opinie și experți eficienți care pot ajuta o afacere să își revoluționeze radical strategia și sistemele de marketing. Aceștia pot ajuta o companie să descopere noi oportunități pentru procese de marketing mai avantajoase, cum ar fi identificarea unui nou demografic sau crearea unui plan de cumpărător asociat cu regiunile de marketing.
Consultanță de brand
Brandul unei companii este reprezentarea publică și generală a întreprinderii și include totul, de la departamentul de relații publice (PR), până la designul, logo-ul și imaginile vizuale ale companiei. Un consultant de brand poate ajuta o afacere să descopere noi modalități de a prezenta publicului activele companiei în modul cel mai atractiv și mai avantajos posibil. Acest lucru poate include proiectarea de diferite logo-uri și piese vizuale, și poate include utilizarea de practici PR specifice pentru a se asigura că imaginea publică a companiei este cea mai bună.
Firmele de consultanță și experții în consultanță oferă companiilor posibilitatea de a le valorifica anii de experiență și know-how. Cel mai important aspect al firmelor de consultanță este că, prin numeroasele tipuri de experți existenți în fiecare domeniu, afacerea ta este acoperită indiferent de problema cu care te confrunți.