
Aceste campanii de marketing de Black Friday oferă mari avantaje pentru cumpărătorii online. Și, de asemenea, acestea ajută companiile prin creșterea numărului de vânzări într-o perioadă scurtă de timp.
Ce este Black Friday în eCommerce?
Black Friday definește istoric prima vineri după Ziua Recunoștinței. Această zi marchează începutul perioadei de cumpărături de Crăciun, o tradiție în cultura americană din anii 1930.
Black Friday este un obicei care a apărut în domeniul tradițional al vânzării cu amănuntul. Dar a devenit, de asemenea, foarte valoros pentru comerțul electronic în condițiile actuale în care digitalizarea este extrem de puternică. Strategiile de marketing pentru Black Friday, care au depășit tiparele clasice, s-au extins pentru a domina magazinele online.
Black Friday este o perioadă importantă nu numai pentru cumpărători, ci și pentru comercianții cu amănuntul online și site-urile de e-commerce și ar trebui evaluate foarte bine. Fiind pregătit pentru Black Friday și Cyber Monday cu activități promoționale direcționate și campanii remarcabile poate crește semnificativ vânzările tale de Black Friday.
Cum să te pregătești pentru comerțul electronic de Black Friday?
Black Friday poate aduce mulți potențiali clienți la magazinul tău online, cu ajutorul unor strategii de marketing bine organizate și bine concepute. Urmând pașii potriviți poți transforma acest volum într-un mare avantaj.
Din acest motiv, este imperativ să determini strategiile de promovare și publicitate pe care le vei urmări în această perioadă, în lumina datelor obținute din cercetarea de piață realizată înainte de Black Friday. Cu cât stabilești mai repede această foaie de parcurs, cu atât vei fi mai flexibil în fața unor noi condiții.
Cum poți crește vânzările de Black Friday?
Pe perioada reducerilor de Black Friday, vânzările și comanda medie vor crește în comparație cu condițiile obișnuite. În acest proces, consolidarea acestor vânzări și comenzi cu unele strategii va crește câștigurile considerabil.
Cele mai eficiente strategii de marketing Black Friday pentru e-commerce
1. Atrage atenția
Reducerea de Black Friday este valabilă pentru o perioadă limitată de timp. Acei cumpărători care nu profită de ofertele Black Friday în această perioadă nu vor mai avea această oportunitate din nou prea curând. În plus față de termenul limită, punerea unui număr limitat de produse spre vânzare, dar și crearea sentimentului de a rămâne fară timp prin adăugarea unei numărători inverse pe pagina de destinație, va încuraja clienții să cumpere cât mai curând posibil.
2. Pregătește ghiduri pentru cadouri
Clienții evaluează reducerile în această perioadă nu numai pentru ei înșiși, ci și pentru a cumpăra cadouri pentru cei dragi. Pentru a profita de această tendință, în calitate de vânzător online, poți pregăti ghiduri de cadouri care sunt atrăgătoare pentru diferite grupuri de clienți.
3. Fii pregătit pentru căutări centrate pe preț
Toți cumpărătorii vor fi orientați către prețuri sau cel puțin afectați de prețuri în perioada Black Friday. Prin urmare, realizează reclame orientate spre preț pentru a apărea în rezultatele căutării.
Dacă nu este posibil pentru toate produsele, fă un anumit grup de produse foarte atractiv din punct de vedere al prețului. Evidențiază produsele cu prețuri accesibile pe pagina de pornire și în paginile de categorii.
4. Consolidează serviciul pentru clienți
Black Friday este un moment bun pentru a crește vânzările și de a construi, de asemenea, o bază de clienți fideli. Asistența pe care o oferi clienților tăi după vânzări este crucială.
Transformarea cumpărătorilor în clienți fideli este un țel mare de avut în vedere atunci când lucrezi la strategiile de marketing de Black Friday. Obiectivul principal poate fi pe termen scurt, dar poți obține beneficii pe termen lung din marketing.
5. Rămâi conectat cu publicul
Utilizarea canalelor de social media doar pentru a anunța campaniile în avans nu va fi suficientă în această perioadă. Poți ajunge la mai mulți potențiali clienți, transformând conturile de social media într-un serviciu de memento pe parcursul campaniilor sau când produse noi sunt adăugate la campanii.
De asemenea, în timpul Black Friday, există, de obicei, campanii foarte creative sau doar mesaje de utilizator pe social media. Poți interacționa cu acestea într-un mod creativ pentru a ajunge la o audiență mai mare.
6. Nu sări peste newsletter
Majoritatea oamenilor își verifică adresele de e-mail în mod constant. Așadar, cu un e-mail cu reduceri atractive îți va fi mai ușor să le atragi atenția. Pentru a nu pierde această oportunitate, urmărirea unei strategii eficiente de email pe perioada campaniei va da rezultate foarte pozitive.
Poți împărți perioada campaniei în etape și poți trimite newslettere cu numărătoarea inversă potențialilor clienți ca un memento.
7. Reamintește-le de produsele din coș
După adăugarea produselor în coșuri, majoritatea cumpărătorilor online părăsesc site-ul fără a finaliza achiziția. Ca parte a strategiilor de marketing de Black Friday, poți pregăti e-mail-uri sau anunțuri cu memento-uri sau trimite notificări pentru a preveni abandonul coșului.
Black Friday este una dintre cele mai aglomerate perioade ale anului pentru întreprinderile de toate tipurile din întreaga lume. Dacă ai un magazin online, aceasta este o mare oportunitate de a crește nu numai vânzările, dar, de asemenea, de a ajunge la potențialii clienți pe termen lung.