Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Web design   /  5 elemente cheie în design-ul unui website

Crearea unui site web eficient care să atragă atenția consumatorilor este o modalitate de a te impune pe piață. Atragerea clienților către un site web este dificilă, mai ales atunci când există atât de multe altele care concurează pentru a le atrage atenția. Un design web bine planificat este necesar pentru a genera trafic pe site. Iată câteva elemente esențiale ale oricărui design web de succes.

Navigație

Concentrează-te pe crearea unei hărți a site-ului care să afișeze linkuri către informațiile necesare și care să fie ușor de utilizat, permițând utilizatorilor să ajungă la destinația dorită cu câteva clicuri. Utilizatorii vor deveni frustrați dacă informațiile sunt greu de găsit și vor migra spre site-ul unui concurent.

Utilizabilitatea

Utilizatorii au la dispoziție numeroase site-uri web care le permit să acceseze aceleași informații. Aceștia vor renunța rapid la site-ul tău dacă acesta nu este ușor de utilizat. Layout-ul ar trebui să fie simplu, cu puține cuvinte și un accent mai mare pe grafică. Caseta de căutare ar trebui să fie ușor de găsit și de utilizat. Acest lucru poate fi realizat prin încorporarea de spațiu alb. Spațiile albe, după cum sugerează și numele, sunt spații goale. Acestea contribuie la estetica minimalistă, dar dezvoltatorii le folosesc pentru a atrage atenția asupra legăturilor și butoanelor importante. Încearcă să lași spațiu alb după fiecare element pentru a permite o distribuție uniformă a informațiilor și o interfață ușor de utilizat.

Cel mai important, site-ul trebuie să fie optimizat pentru diferite dimensiuni de ecran, cum ar fi tablete, smartphone-uri și laptopuri.

Aspect

Aspectul unui site web este un alt element important de luat în considerare. Ține cont de publicul tău și de designul care îl va atrage cel mai mult atunci când te concentrezi asupra aspectului vizual al site-ului tău web. O opțiune sigură pentru aspect ar fi să alegi o temă populară, cum ar fi minimalismul. Este mai probabil ca utilizatorii să rămână pe un site web cu un design atrăgător.

Identitatea mărcii tale ar trebui, de asemenea, să se reflecte în aspectul site-ului tău. Alege culori, fonturi și grafică pe care le poți reutiliza pe site-ul web. Acest stil va deveni sinonim cu numele mărcii tale în timp, permițându-i să iasă în evidență. Aplicați același concept și la celelalte platforme ale tale. Schimbarea temei după ce ai stabilit o identitate de brand cu aceasta poate avea consecințe negative. Asigură-te că tema pe care o selectezi inițial va fi menținută în viitor.

SEO

SEO, sau optimizarea pentru motoarele de căutare, este o tehnică care ajută site-ul tău să se claseze mai bine decât alte site-uri din aceeași nișă. Pentru a stabili un SEO bun, trebuie să efectuezi o cercetare a cuvintelor cheie pentru a determina ce caută publicul tău țintă. Pentru a găsi cuvinte-cheie relevante, poți utiliza un software analitic, poți consulta o companie de dezvoltare web precum Business Agency, sau poți examina site-urile web ale concurenților. Foloseste-ți cunoștințele despre cuvintele cheie atât în metadate, cât și în conținutul site-ului tău web. Este esențial să reții că algoritmul SEO al Google se schimbă în mod constant. Actualizează-ți site-ul web dacă dorești ca acesta să rămână relevant.

Apel la acțiune

Site-urile web trebuie să implice utilizatorii, iar o modalitate de a face acest lucru este prin intermediul unor call to actions. Acestea sunt fraze precum “cumpără acum” și “contactează-ne” care îi spun utilizatorului ce trebuie să facă. Utilizatorii ar trebui să poată găsi cu ușurință apelul la acțiune. Utilizatorii vor rămâne mai mult timp pe site-ul tău web dacă acestea sunt plasate corespunzător pe tot parcursul acestuia.

 

Este nevoie de timp și efort pentru a crea un site web eficient și bine administrat. Va trebui să lucrezi la el în mod continuu timp de luni de zile, făcând ajustări, înainte de a putea crea aspecte care să atragă potențialii clienți.

Chiar și după aceea, trebuie să monitorizezi constant concurența și să încorporezi noi strategii de dezvoltare web pentru a continua să atragi noi clienți și să-i păstrezi pe cei vechi.