Să lucrăm împreună
hello@businessagency.ro
Soluții creative. Experiență.
Back to top

Business Agency

  /  Social Media   /  3 tipuri de conținut text pentru Social Media pentru a genera vanzari

Conținutul text este unul dintre cele mai puternice instrumente care explică valoarea produsului pentru consumatori, sporesc implicarea și rezolvă multe alte provocări de marketing pentru întreprinderi.

În prezent auzi adesea că oamenii nu citesc suficient și sunt mai interesați de informațiile prezentate sub formă de fotografii și clipuri video. Fără îndoială, conținutul vizual este foarte descriptiv și popular în rândul utilizatorilor. Însa, în ciuda acestui fapt, texte în diferite formate (hashtaguri, descrieri, etc.)  însoțesc aproape tot conținutul vizual. Așadar, conținutul text rămâne, din punctul de vedere al algoritmilor de cautare si al cititorilor, cel mai convenabil și mai ușor de înțeles.

Ce tipuri de informații trebuie incluse într-un plan de conținut pentru a implica utilizatorii, a le menține interesul, pentru a inspira încredere și pentru a transforma potențialii clienți în clienți reali?

Iată câteva tipuri de conținut text:

Conținut informațional: aduce beneficii și construiește încredere

Conținutul informațional nu vinde direct, dar servește la atragerea și convingerea publicului țintă: creează o idee despre companie și serviciile sale, demonstrează produse noi sau complexe, explică oportunitatea achiziționării lor și ține la curent urmăritorii cu știrile despre companie.

Pe baza acestor obiective, conținutul informațional este împărțit în următoarele tipuri:

  • Conținut de știri
  • Conținut profesional
  • Conținut vizual
  • Conținut util
  • Conținut educațional
Conținut pentru vânzare: face cititorii  să își dorească să plaseze o comandă

Posturile de vânzare identifică sarcinile sau problemele publicului țintă și oferă soluții cu ajutorul anumitor produse și servicii. Scopul acestui tip de conținut este de a încuraja utilizatorii să realizeze acțiuni de conversie după citirea acestuia.

Pentru a realiza acțiuni specifice, autorii de conținut de vânzare folosesc tehnici speciale. De exemplu, una dintre formulele clasice pentru scrierea textelor de vânzare este AIDA (Atenție, Interes, Dorință, și Acțiune). Funcționează excelent atât în segmentul B2B (business-to-business), cât și B2C (business-to-consumer).

În plus față de Aida, copywriterii au o mulțime de alte formule bazate pe componente, cum ar fi încredere, motivație, termen limită, descrierea problemelor clientului și modalități de rezolvare ale  acestora.

Conținutul pentru vânzare nu se limitează la textele cu oferte specifice de produse. Această categorie include, de asemenea:

  • posturi care prezintă cele mai populare produse sau repere sezoniere;
  • informații despre reduceri, promoții și alte oferte limitate în timp;
  • recenzii ale clienților reali care au fost mulțumiti de calitatea produselor și serviciilor, precum și alte confirmări sociale ale popularității și relevanței produselor tale.
Conținut de divertisment: angajează și aduce emoții pozitive

Acest tip de conținut nu este utilizat pentru a vinde direct, funcționează într-un mod diferit. Posturi foarte interesante devin “virale”, adică se răspândesc rapid prin reposturi și popularizarea grupurilor pe rețelele sociale. Conținutul de divertisment poate include posturi de „ambient”, fapte interesante, sfaturi, meme-uri, descrieri amuzante și comentarii la imagini și clipuri video legate de produsele și serviciile tale.

De asemenea, conținutul de divertisment are ca funcție implicarea publicului. Pentru a face acest lucru, diverse concursuri, cadouri, sondaje sau teste sunt utilizate. Participarea la astfel de evenimente stimulează abonații. Ei reposteaza, dau like și comentează în mod activ la posturile tale, crescând astfel raza de acțiune.

Raportul conținutului social media

Experiența multor profesioniști din domeniul social media marketing arată că raportul optim de conținut social media este după cum urmează:

  • Conținut informațional – 50%
  • Conținut pentru vânzare – 30%
  • Conținut de divertisment – 20%

Uneori împărțirea conținutului în diferite tipuri este mai degrabă convențională. De exemplu, unele posturi informaționale pot conduce cititorul la cumpărare, la fel cum textele de vânzare pot fi informative, și conținutul de divertisment poate conține date utile publicului. Cu toate acestea, este încă necesar să se facă distincția între aceste tipuri de conținut, deoarece acestea sunt utilizate pentru a rezolva diferite probleme și sunt necesare pentru a încuraja utilizatorii să efectueze anumite acțiuni.